Carol-Robert MUTULEANU - X si 0

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul X si 0 consta in realizarea jocului X si 0(presupun ca se cunosc regulile sale) pe o matrice de leduri bicolore(3x3x3), jucator vs jucator si jucator vs computer.

Am ales acest proiect, deoarece, in urma citirii concluziilor proiectelor din anii trecuti, am inteles ca este un unul placut de realizat.

Din punct de vedere al utilitatii, proiectul sporeste cunostiintele in materie de electronica, si, dupa finalizarea sa, va putea fi un bun remediu impotriva plictiselii.

Descriere generală

Instructiuni folosire:

Initial va licari led-ul de selectie a modului de joc(va licari→player vs player, aprins→player vs dumb AI, stins→player vs intelligent AI). Pentru a selecta, se apasa pe butonul de selectie, iar pentru a schimba modul se apasa pe butonul de schimbare a modului de joc.

Dupa selectia modului de joc, in cazul player vs player, jucatorul cu culoarea verde va muta primul, iar in cazul player vs AI, jucatorul va muta primul. Jocul se incheie cand unul dintre jucatori castiga sau cand s-au completat toate sloturile(draw).

Dupa terminarea jocului, acesta se reseteaza si incepe altul, din punctul de selectie a modului de joc.

Schema bloc:

Hardware Design

Schema electrica LED-uri si butoane:

Costuri:

<fc #008080>Componenta</fc> <fc #008080>Cost/bucata</fc> <fc #008080>Numar bucati</fc> <fc #008080>Cost total/tip componenta</fc> <fc #008080>De unde a fost achizitionata</fc>
leduri bicolore 0.24 9 2.16 RONFarnell
butoane 0.67 6 4.02 RON Farnell
rezistente 100 ohmi 0.13 4 0.52 RON Farnell
led 0.16 1 0.16 RONFarnell
fire conexiune mama-mama 140mm 8 RON/set - 10 bucati 3 seturi 24 RONRobofun
panglica conductoare 3.44 RON/metru ~50cm 1.72 RON Farnell

Software Design

Am folosit:

  • Eagle (schematic)
  • Programmer's Notepad
  • WinAVR

Player vs player

Jucatorul cu culoarea verde selecteaza primul. Inainte de a fi selectat, led-ul, pe care se gaseste “cursorul”, licare in culoarea jucatorului care trebuie sa selecteze, iar dupa apasarea butonului select acesta ramane aprins. Urmeaza jucatorul cu culoarea galben. Jocul se incheie cand o linie/coloana/diagonala este colorata in verde sau galben(victorie a jucatorului care a realizat linia/coloana/diagonala in culoarea sa) sau cand toate led-urile au fost alese(draw).
Led-urile sunt reprezentate de o matrice 3×3 ce are initial toate elementele 0. Cand jucatorul cu culoarea verde alege un led, elementul corespunzator din matrice devine -1, iar cand jucatorul cu culoarea galben alege un led, elementul corespunzator din matrice devine 1.

Player vs dumb AI

Player vs intelligent AI

Rezultate Obţinute

Asa arata acum:

Din pacate proiectul nu functioneaza cum ar trebui, se aprind led-uri, merg si butoanele uneori pana la un punct, dar mai trebuie lucrat. Voi continua sa lucrez la el pe viitor.

Concluzii

Mi s-a parut un proiect util si placut de realizat. Asadar, merita sa realizati acest proiect.

Download

Schematic Eagle: schematic.zip

Cod sursa: robert_mutuleanu_cod_sursa.zip

Bibliografie/Resurse

pm/prj2013/sstegaru/13.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0