Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
In primul rand , daca mai era nevoie, o sa explic cum se joaca " X si 0". Jocul de “X si 0” se desfasoara pe o tabla de 3 x 3 si se poate juca in doi jucatori. De obicei, incepe jucatorul care reprezinta “X” (in cadrul proiectului meu acesta fiind Rosu). Scopul jocului este ca un jucator sa obtina o linie, coloana sau diagonala “colorata” cu simbolul propriu.
In realizarea acestui proiect am adaptat jocul clasic de “X si 0” pentru a functiona pe o matrice de leduri bicolore (rosii - verzi). Asadar, am considerat X ca fiind rosu si 0 ca fiind verde.De asemenea, un jucator trebuie sa aibe posibilitatea de a-si alege casuta pe care vrea sa o marcheze, acest lucru fiind realizat prin intermediul a 5 butoane - 4 pentru deplasare si 1 pentru a alege casuta. Pentru ca jucatorul care e la mutare sa stie ce casuta este selectata momentan, ledul va licari folosind culoarea asociata jucatorului.
Pe langa piesele necesare pentru realizarea placutei de inceput, am mai avut nevoie de urmatoarele:
-5 butoane
-9 leduri bicolore
-panglica
-4 rezistente de 270 ohmi
-1 cablaj de test de 100 X 100 gauri
-cablu pentru realizarea conexiunilor
-barete de pini
Schema electrica a ledurilor ce vin pe placa de 100 X 100:
Eu am lucrat la inceput in Ubuntu ,dar mai usor m-am descurcat in Windows si am folosit AVR Windows editor de texx , Notepad ++.
Fiecare led a fost retinut intr-o structura “led” in care retin pinii si adresa porturilor atat pentru culoarea rosie, cat si pentru verde. Aceste leduri au fost organizate intr-o matrice de 3×3. Am folosit aceasta matrice pentru a tine minte tabla dupa fiecare alegere a jucatorilor. Apoi pe masura ce fiecare jucator executa o miscare , fie de miscare sau de alegere a unei casute, tabla se modifica si ledul care a fost selectat se va colora in rosu sau verde depinzand de concurent. In continuare , daca in joc se va crea o linie , coloana sau diagonala de aceeasi culoare , toata placa se va colora in culoarea pe care o are jucatorul care a castigat.
Rezultate preliminare au fost bune . Am incercat sa lipesc cat mai corect si curat si sa nu gresesc pinii sau ceva de alta natura. Fiecare lipitura in parte a fost corect facuta , singura problema fiind la leduri, deoarece se pare ca din cauza faptului ca au fost lipite prea aproape posibil ca 2 dintre acestea sa se fi ars .
Dupa parerea mea acesta este un proiect de dificultate medie . Am lucrat numai la lipiturile pentru acest proiect in jur de 9 ore .
Trebuie sa avem grija la modul in care lipim componentele ,deoarece nu trebuie sa fie lipite intre ele sau lipite prea aproape . Eu am ars de doua ori ledurile si a trebuit sa le inlocuiesc si este destul de greu odata ce restul componentelor erau lipite. Dupa parerea mea acesta este un proiect ideal pentru un student care vrea sa experimenteze lucrul cu microprocesoare , sa acumuleze experienta si sa isi dezvolte indemanarea .
Am adaugat urmatoarele resursele pentru proiect:
codul sursa al proiectului : paraschiv_lucian-ionut_grupa332cc_x_si_0.rar
schema in Eagle pentru leduri : leduri.rar
http://elf.cs.pub.ro/pm/wiki/lab/lab1
http://www.atmel.com/Images/doc2466.pdf16
http://sjriek.nl/wp-content/uploads/tictactoe_hardware.pdf
http://www.maplin.co.uk/media/pdfs/N22FL.pdf
Pe langa aceste resurse am gasit folositoare si anumite laboratoare de la cursul de PM