Lucian - Ionuţ PARASCHIV - PROIECT X SI 0

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Jocul de "X si 0"

Introducere

    
     In primul rand , daca mai era nevoie, o sa explic cum se joaca " X si 0". 
     Jocul de “X si 0” se desfasoara pe o tabla de 3 x 3 si se poate juca in doi jucatori. 
     De obicei, incepe jucatorul care reprezinta “X” (in cadrul proiectului meu acesta fiind Rosu). 
     Scopul jocului este ca un jucator sa obtina o linie, coloana sau diagonala “colorata” cu simbolul propriu.
     

Descriere generală

In realizarea acestui proiect am adaptat jocul clasic de “X si 0” pentru a functiona pe o matrice de leduri bicolore (rosii - verzi). Asadar, am considerat X ca fiind rosu si 0 ca fiind verde.De asemenea, un jucator trebuie sa aibe posibilitatea de a-si alege casuta pe care vrea sa o marcheze, acest lucru fiind realizat prin intermediul a 5 butoane - 4 pentru deplasare si 1 pentru a alege casuta. Pentru ca jucatorul care e la mutare sa stie ce casuta este selectata momentan, ledul va licari folosind culoarea asociata jucatorului.

Schema bloc proiectului :

Hardware Design

Pe langa piesele necesare pentru realizarea placutei de inceput, am mai avut nevoie de urmatoarele:

-5 butoane

-9 leduri bicolore

-panglica

-4 rezistente de 270 ohmi

-1 cablaj de test de 100 X 100 gauri

-cablu pentru realizarea conexiunilor

-barete de pini

Schema electrica a ledurilor ce vin pe placa de 100 X 100:

Software Design

Eu am lucrat la inceput in Ubuntu ,dar mai usor m-am descurcat in Windows si am folosit AVR Windows editor de texx , Notepad ++.

Fiecare led a fost retinut intr-o structura “led” in care retin pinii si adresa porturilor atat pentru culoarea rosie, cat si pentru verde. Aceste leduri au fost organizate intr-o matrice de 3×3. Am folosit aceasta matrice pentru a tine minte tabla dupa fiecare alegere a jucatorilor. Apoi pe masura ce fiecare jucator executa o miscare , fie de miscare sau de alegere a unei casute, tabla se modifica si ledul care a fost selectat se va colora in rosu sau verde depinzand de concurent. In continuare , daca in joc se va crea o linie , coloana sau diagonala de aceeasi culoare , toata placa se va colora in culoarea pe care o are jucatorul care a castigat.

Rezultate Obţinute

Rezultate preliminare au fost bune . Am incercat sa lipesc cat mai corect si curat si sa nu gresesc pinii sau ceva de alta natura. Fiecare lipitura in parte a fost corect facuta , singura problema fiind la leduri, deoarece se pare ca din cauza faptului ca au fost lipite prea aproape posibil ca 2 dintre acestea sa se fi ars .

Concluzii

Dupa parerea mea acesta este un proiect de dificultate medie . Am lucrat numai la lipiturile pentru acest proiect in jur de 9 ore .

Trebuie sa avem grija la modul in care lipim componentele ,deoarece nu trebuie sa fie lipite intre ele sau lipite prea aproape . Eu am ars de doua ori ledurile si a trebuit sa le inlocuiesc si este destul de greu odata ce restul componentelor erau lipite. Dupa parerea mea acesta este un proiect ideal pentru un student care vrea sa experimenteze lucrul cu microprocesoare , sa acumuleze experienta si sa isi dezvolte indemanarea .

Download

Am adaugat urmatoarele resursele pentru proiect:

codul sursa al proiectului : paraschiv_lucian-ionut_grupa332cc_x_si_0.rar

schema in Eagle pentru leduri : leduri.rar

Bibliografie/Resurse

pm/prj2013/rdobre/x-si-0.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0