Răzvan-Andrei BOTEA - Vumetru cu 5 LED-uri

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Se poate folosi ca un instrument de masurare a intensitatii sonore (semnal analog) a unei melodii. Aceste vumetre au multe utilizari mai ales in industria audio. Un statie audio profesionala are LED-uri pentru fiecare canal de input pentru a semnala intensitatea sunetului.

Initial vroiam sa fac ceva mai complex: intensitatea sunetului pe frecvente, folosind o matrice de LED-uri (pe frecvente, de exemplu, de: 70, 320, 600, 1K, 3K, 6K, 12K).

Ideea in spate este deja folosita in industrie audio si nu numai.

Descriere generală

Pentru realizarea proiectului sunt nevoie de următoarele piese:

* 5 LED-uri (aceeasi culoare, pot fi si mai mult de 5)

* 1 rezistenta de 1K

* 2 condensatoare de 100uF

* 1 Jack 3.5mm

Pentru a citi inputul care imi vine dintr-un jack va trebui sa convertesc semnalul analog intr-unul digital folosind un convertor analog-digital (ADC). Deci m-am folosit de laboratorul 3.

Semnalul analog care va veni prin jackul de 3.5mm vine de la orice dispozitiv care reda sunet la output (laptop, player mp3, etc).

Hardware Design

Fiecare LED are cate o rezistenta de 1kOhm pentru a nu trece prea mult curent prin ele. Trebuie ajustate sa iasa 0.6V stiind ca pe un pin ies 5V. Am folosit toti pinii de pe PORTA si PORTC.

Jack-ul de 3.5m are 2 pini pentru iesirile stanga si dreapta, pe care i-am conectat la cele doua canale ale timer-ului 1 (OC1A si OC1B din PORTD). Condensatoarele sunt acolo findca vrem doar componenta variabila a semnalului.

Aici puneţi tot ce ţine de hardware design:

Software Design

Din păcate nu ma avut cum să fac partea fizică a proiecutlui (construit placuta proprie) si nu am cum sa testez vre-un cod

Ca idee: ma foloseam de laboratorul 3 si incepeam de-acolo. Semnalul analog din jack intra in ADC-ul microcontrollerului poate a fi transformat in semnal digital care imi spunea intensitatea curentului care trecea prin jack (si automat intensitatea sunetului).

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Cumpărați piesele cu 3-4 săptămâni înaintea ultimei săptămâni :), s-ar putea sa nu le aibe pe toate la magazin(e).

Download

Schema in EAGLE

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

pm/prj2013/rdobre/vumetru-rb.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0