Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul reprezinta o implementare a clasicului joc “Tetris”[1]. Partea grafica este reprezentata pe un display Philips OM6206, display-ul folosit de NOKIA 3410.
In functie de etapa jocului, butoanele pot incepe jocul, pot modifica viteza, pot muta o piesa sau o pot roti. La fiecare pas, microcontroler-ul va verifica daca butoanele sunt apasate si va face actiunile corespunzatoare. Dupa fiecare actiune efectuata, microcontroler-ul trimite toata matricea care memoreaza jocul catre display.
Pentru realizarea proiectului am avut nevoie de:
Pentru comunicarea cu lcd-ul am folosit un driver pentru NOKIA 3310, disponibil pentru download aici[1]. Acesta functioneaza foarte bine si pentru NOKIA 3410, cu putine modificari.
Functionalitati implementate:
Algoritm:
initializare lcd afisare mesaj de inceput se seteaza viteza jocului se genereaza o piesa random cicleaza la infinit muta piesa in jos daca nu se poate muta genereaza o piesa noua daca nu se poate genera o piesa noua afiseaza mesaj de final reinceperea jocului efectueaza mutari sterge linii, daca se poate
Cea mai mare problema pe care am intalnit-o a fost lipirea display-ului. Pinii sunt foarte apropiati si foarte mici iar display-ul se poate arde destul de usor. O alta problema a fost faptul ca tensiunea pe intrarea display-ului nu este de 3.3V, cum ma asteptam. Din masuratori, aceasta este aproximativ egala cu 4V. Din fericire, display-ul suporta pana la 5.5 V. De asemenea, pentru restul intrarilor 1 logic (3.3V) este mai mare decat 0.7 * VDD (2.8V), ceea ce face ca acest nivel sa fie recunoscut de catre display.
In rest, a fost aplicatie practica destul de interesanta prin care am invatat lucruri noi. Proiectul este mai usor de realizat decat imi imaginam la inceput.