Barahtian Oana-Maria - 332 CC
Godeanu Dragoș Petre - 333 CC
De ce un line?
Ne-am gândit că este un robot interesant de creat, de la care poți învăța în timp ce îl înveți. Principiul poate fi destul de simplu, însă aplicativitatea la scară largă precum și optimizările ce se pot face, probleme cu care te confrunti si satisfactia reusitei il fac cel mai fain proiect la care am lucrat. Un alt motiv este competiția, ne-a atras ideea de a participa la o competiție alături de ceilalți colegi.
Unul dintre membrii echipei (Oana), a lucrat la un astfel de robot (impreuna cu studentii din cadrul laboratorul EAP), astfel ca am pornit de la baza existenta a unui robot.Am avut de reparat motoarele, schimbat bara de senzori, adaptarea placutei de pm pentru preluarea functiilor ce ar fi trebuit luate de o alta placa (ce nu a vazut lumina zilei), descoperirea si repararea scurturilor precum si consolidarea lipiturilor.
Fiind un robot de dimensiuni destul de mari, am ales ca motoare Micro Metal, roti de silicon confectionate de baietii din laborator, Pentru contrabalans am ales un ball caster de 9,5mm. Barii de senzori, QTRA 8A - i-am atasat si o masca, senzorii fiind destul de sensibili. Pentru alimentare, Supix detine un acumulator Lipo de 11.4V. Comparatoarele sunt LM324 smd, de asemenea si led-urile din partea de fata a robotului, ce indica situatia senzorilor sunt smd. Pe langa matele colorate, mai pot fi identificate o serie de elemente printre care si drive-rul motoarelor - LM298P, stabilizator de tensiune - LM 2679s, condensatori de diferite valori.
bara_senzori_linie_qtr_8a; 1_HP; view.jsp; search.htm; LM7805.pdf;
IDE: AVR Studio 5.1
Detalii implementare
Pentru progrmarea robotului am ales una din metodele clasice, o forma de PID (proportional–integral–derivative). In urma prelucrarii datelor se comanda fiecare motor (L298) si acestea se misca corespunzator. In functie de input, se disting mai multe situatii. Daca cei 2 senzori optici din mijlocul barii de senzori identifica banda neagra, inseamna ca masina este centrata. Acaeasta este situatia ideala. Insa se mai poate intampla ca banda neagra sa fie identificata la nivelul senzorilor din capat, atunci inseamna ca urmeaza o curba, sau s-a dus Supix in directia gresita. Intr-o asemenea situatie, se va incerca redresarea masinii, ducandu-o in directia de unde s-a identificat ultima data banda neagra.