Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Connect 4 este un joc care presupune existenţa a doi adversari, fiecare alegându-şi o culoare. Aceştia vor trebui să dea drumul pe rând la un disc colorat pe una din cele 7 coloane ale tablei de joc, iar discul va ocupa ultima poziţie liberă din cele 5 disponibile pe fiecare coloană.
Scopul jocului este să conectezi 4 discuri proprii (de aceeaşi culoare) pe verticală, pe orizontală sau pe diagonală înaintea oponentului.
Pentru realizarea proiectului, am pornit de la ideea prezentată mai sus. Pentru a reprezenta tabla de joc, am ales să folosesc o matrice bicoloră de LED-uri. Cele două culori disponibile ale LED-urilor vor aparţine fiecare câte unui jucător : vom considera că Player1 are culoarea verde, iar Player2 are culoarea roşie. Pentru a avea porturi suficiente la care să conectez matricea, am ales ca dimensiunea acesteia să fie de 5×7.
Matricea de LED-uri este fixată pe o plăcuţă de test, împreună cu 7 butoane, care reprezentă modul de interacţiune cu jocul. Altfel spus, fiecare buton este asociat unei coloane, iar la apăsarea acestuia de către jucătorul curent, un disc în culoarea acestuia se va poziţiona pe coloana aleasă, în primul spaţiu disponibil.
Conexiunea plăcii de test cu placa principală care conţine microcontroller-ul este realizată prin conectarea celor 3 porturi I/O : PORTA, PORTC, PORTD.
Schema bloc:
Listă piese:
Am achiziţionat piesele de la magazinele Comet, Conex şi Syscom.
Modul de conectare al matricei de LED-uri:
Pe baza datasheet-ului, am identificat modul de comandă al matricei şi utilitatea fiecărui pin, după cum urmează:
Pin Matrice | Reprezintă | Conectat la |
---|---|---|
2 | coloana 1 | PC6 |
10 | coloana 2 | PC5 |
1 | coloana 3 | PC4 |
7 | coloana 4 | PC3 |
11 | coloana 5 | PC2 |
20 | coloana 6 | PC1 |
12 | coloana 7 | PC0 |
18 | rând 1, verde | PA4 |
3 | rând 2, verde | PA3 |
5 | rând 3, verde | PA2 |
13 | rând 4, verde | PA1 |
8 | rând 5, verde | PA0 |
19 | rând 1, roşu | PD4 |
4 | rând 2, roşu | PD3 |
6 | rând 3, roşu | PD2 |
14 | rând 4, roşu | PD1 |
9 | rând 5, roşu | PD0 |
Aşa arata proiectul, după ce am terminat de lipit :
Aşa arată proiectul meu după ce l-am programat şi finalizat:
Am şi filmat modul de utilizare al proiectului:
1. Letconul pe care îl aveam era prea vechi şi nu m-a ajutat să duc la bun sfârşit proiectul. Când a început să-mi ardă plăcuţa de test, am luat decizia de a cumpăra unul nou.
2. Dacă te panichezi la începutul proiectului şi vrei să le faci pe toate deodata, nu reuşeşti de fapt să faci nimic.
3. Am petrecut destul de mult timp lipind fire si fiindu-mi frică să nu lipesc pinii foarte apropiaţi între ei.
4. Sunt foarte încântată că am obţinut ceva funcţional.
Arhiva care conţine schema în Eagle pentru plăcuţa de test şi programul încărcat pe microprocesor: cristiana_predoiu.zip
Etapa 1:
Etapa 2:
Etapa 3: