Adriana Maria BOGZA - Nume proiect

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Ce face: Capteaza sunetul printr-un microfon si aprinde LED-uri corespunzatoare, in functie de intensitatea si frecventa sunetului.

Scop:

  • Design & Fun :)
  • Dezvoltarea unui proiect atat din punct de vedere hardware, cat si software.

Ideea de la care am pornit: Am pornit de la ideea tricourilor cu LED-uri [1], intr-o varianta simplificata.

Utilitate:

  • Punct de plecare pentru crearea unui tricou cu LED-uri
  • Invatarea pasilor de dezvoltare a unui proiect hardware

[1] - http://www.youtube.com/watch?v=niU9VSRvGV0

Descriere generală

Schema generala:

Schema hardware pentru partea cu microfonul este urmatoarea:

Schema hardware pentru partea de LED-uri este urmatoarea:

Practic input-ul programului este primit la microfon, apoi trece printr-un circuit de amplificare si ajunge la ADC-ul microcontrolerului, pe pinul PA1. Apoi in functie de intensitatea zgomotului, microcontrolerul are ca pini de iesire PC0-7 si PD0-5 pe care ii poate seta pentru a semnala intensitatea.

Hardware Design

Lista de piese:

  • Placa de baza obtinuta la etapa 1
  • 8 LED-uri monocolore
  • 2 LED-uri RGB
  • 14 rezistente 460Ω
  • 1 microfon electret: pentru captarea sunetului
  • 1 tranzistor BC137: rol de amplificare a sunetului
  • 1 condensator 0.1μF: rol de filtrare
  • 2 rezistente de 10k
  • 1 rezistenta de 100k
  • 2 butoane
  • 2 rezistente de 1k
  • 19 pini pentru placa de test
  • 19 mufe mama-mama pentru legarea pinilor de pe placa de baza cu cei de pe placa de test

Software Design

Mediul de dezvoltare a aplicatiei este WinAVR si am folosit Programmer's Notepad.

Practic in modulul software, se initializeaza ADC-ul si se seteaza canalul pe care se va primi input-ul, PA1 in acest caz. Apoi se executa conversii la infinit, iar cand a fost un zgomot mai puternic se aprinde LED-ul corespunzator.

Datorita utilizarii unor fire destul de subtiri pentru a face legatura intre componente si a faptului ca m-am apucat destul de tarziu de implementarea efectiva a proiectului, am intampinat mai multe probleme hardware care au condus la imposibilitatea utilizarii tuturor LED-urilor de pe placuta (unele s-au ars, altele cred ca aveau nevoie de o rezistenta mai mica pentru a se aprinde). Din acest motiv, am modificat si partea software, intr-o varianta mai simplificata, si anume, proiectul va numara zgomotele puternice, de exemplu bataile din palme, tipete s.a.m.d. Asta inseamna ca daca a fost un zgomot puternic, se va aprinde un LED, daca au fost 2 se vor aprinde 2 LED-uri s.a.m.d.

Mi-ar placea ca pe viitor dupa ce repar partea hardware si eventual mai adaug mai multe luminite, sa aprind LED-urile in functie de frecventa si intensitatea sunetului.

Rezultate

Concluzii

Proiectul a fost unul interesant si pot spune ca mi-a placut sa lucrez la el. Am obtinut ceva functional, incepand totul de la 0.

Lucruri ce puteau fi imbunatatite:

  • utilizarea unor cabluri mai groase care sa faca legatura intre componente sau a unei placi imprimate, asemanatoare celei de la etapa 1
  • inceperea proiectului mai din timp

Download

Arhiva cu codul: proiectpm-ab.zip

Jurnal

Obtinerea placutei de la etapa 1

Achizionarea componentelor pentru etapa 2

Lipirea componentelor pe placa de test

Dezvoltarea software-ului

Bibliografie/Resurse

Laboratoarele de PM

pm/prj2013/avoinescu/orga-de-lumini.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0