Cătălin-Răzvan BADEA - Nume proiect

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul constă într-o mașină de jucărie ce se plimbă singură și încearcă să evite obstacole. Am ales această idee pentru proiect pentru că mi s-a părut distractiv.

Descriere generală

Proiectul a plecat de la o mașină de jucărie cu 2 motoare (principal + direcție) comandate printr-o punte H. Controller-ul este conectat la puntea H și comandă ce le două motoare prin 4 pini (stânga, dreapta, spate, față). Senzorii de proximitate sunt conectați la plăcuță prin PORTA și sunt folosiți în logica de mișcare.

= Mod de funcționare = Mașina se plimbă aleator, la întâlnirea unui obstacol va da cu spatele și apoi va merge la stânga.

Hardware Design

Hardware:

Mașina folosește două motoare controlate printr-o punte H.

Lista componente:

ComponenteCantitate
Motor 6V1Forward/Backward movement.
Motor 3V1Stânga/dreapta
LED6Bling Bling
Punte H1Control motoare
Senzor de proximitate sharp 10 cm1Detectare obstacole.
Butoane2Senzori de proximitate mecanici

Software Design

Mediu de dezvoltare: Programmer's notepad - winavr.

Algoritm de funcționare: Mașina are două stări: Wandering și Crashed.

Wandering: Mașina merge în față și o dată la 5 secunde decide aleator schimbarea direcției. Probabilitățile sunt: față 50%, stânga 25%, dreapta 25%. La întâlnirea unui obstacol mașina va trece în starea crashed.

Crashed: Mașina va da cu spatele pt 400 ms, după care va merge la stânga și se va întoarce în starea wandering.

Pentru motorul principal am folosit fast PWM implementat folosind întreruperi (match și overflow) pe timerul 2. Motorul merge la 70% putere.

LED-urile din față se aprind când mașina merge în față. LED-urile din spate se aprind când mașina este în starea crashed. LED-urile din centru sunt decorative și sunt aprinse mereu.

Rezultate Obţinute

Mașina funcționează și evită obstacole. De asemenea, arată foarte cool.

Concluzii

Download

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2013/avoinescu/masina-cu-motor.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0