Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Proiectul constă într-o mașină de jucărie ce se plimbă singură și încearcă să evite obstacole. Am ales această idee pentru proiect pentru că mi s-a părut distractiv.
Proiectul a plecat de la o mașină de jucărie cu 2 motoare (principal + direcție) comandate printr-o punte H. Controller-ul este conectat la puntea H și comandă ce le două motoare prin 4 pini (stânga, dreapta, spate, față). Senzorii de proximitate sunt conectați la plăcuță prin PORTA și sunt folosiți în logica de mișcare.
= Mod de funcționare = Mașina se plimbă aleator, la întâlnirea unui obstacol va da cu spatele și apoi va merge la stânga.
Hardware:
Mașina folosește două motoare controlate printr-o punte H.
Lista componente:
Componente | Cantitate | |
---|---|---|
Motor 6V | 1 | Forward/Backward movement. |
Motor 3V | 1 | Stânga/dreapta |
LED | 6 | Bling Bling |
Punte H | 1 | Control motoare |
Senzor de proximitate sharp 10 cm | 1 | Detectare obstacole. |
Butoane | 2 | Senzori de proximitate mecanici |
Mediu de dezvoltare: Programmer's notepad - winavr.
Algoritm de funcționare: Mașina are două stări: Wandering și Crashed.
Wandering: Mașina merge în față și o dată la 5 secunde decide aleator schimbarea direcției. Probabilitățile sunt: față 50%, stânga 25%, dreapta 25%. La întâlnirea unui obstacol mașina va trece în starea crashed.
Crashed: Mașina va da cu spatele pt 400 ms, după care va merge la stânga și se va întoarce în starea wandering.
Pentru motorul principal am folosit fast PWM implementat folosind întreruperi (match și overflow) pe timerul 2. Motorul merge la 70% putere.
LED-urile din față se aprind când mașina merge în față. LED-urile din spate se aprind când mașina este în starea crashed. LED-urile din centru sunt decorative și sunt aprinse mereu.
Sursele se pot găsi la adresa: https://drive.google.com/folderview?id=0BwX3h_b1jQWlM25WcWpvUmxYM1U&usp=sharing