Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Acest proiect consta intr-un cub cu latura de 4 LED-uri. LED-urile se aprind pentru a face un joc de lumini 3D. Am plecat de la diferite exemple online, in general mai mari de 4x4x4. Am ales aceasta marime pentru ca mi se pare optima pentru scopul acestui proiect. Acest proiect are utilitate estetica.
Lista Piese:
Schema:
Descriere mod de realizare: Am creat o matrita din carton in care am pus LED-urile, apoi am lipit cele patru randuri: anod-urile le-am lipit pe verticala, si catod-urile pe orizontala. Lipirea pe verticala a fost destul de problematica.
Dupa ce am lipit toate cele 64 de LED-uri am lipit pe placuta 16 rezistente de 220 de ohmi (pentru fiecare LED dintr-un rand), si le-am conectat la anod-uri si la pini. Am lipit apoi 4 rezistente in baza a 4 tranzistori NPN BC639, care i-am folosit pe post de switch pentru a putea alege cate un singur rand, sau mai multe. Switch-urile le-am legat la PORTD, iar cele 16 LED-uri la PORTA si PORTC. Emitorul de la tranzistor l-am legat la GND, iar colectorul la fiecare nivel al cubului.
Am folosit toolchain-ul AVR pe Linux Mint, cum este descris in laborator. Ca editor am folosit vim. Am implementat doar 2 jocuri de lumini, care cicleaza intr-un while.
A fost un proiect interesant. Am fost surprins sa vad ca merge din prima incercare, tinand cont ca au fost atatea LEDuri si fire de lipit. Jocurile de lumini, sunt chiar interesante pe intuneric :)