Avioanele

Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa

Introducere

Proiectul implementeaza jocul de Avioanele. Este nevoie de 2 jucatori. Fiecare jucator are 3 pozitii fixe pe matricea de led-uri. Prin selectarea anumitor pozitii se va incerca lovirea “avioanelor” adversarului. Primul care elimina toate avioanele celuilalt, este castigatorul

Descriere generală

In dezvoltarea acestui proiect am adaptat jocul de Avioane. Vor fi 2 placute separate, conectate la pinii de pe Atmega16. Am folosit led-uri de 3 mm (rosii si verzi, pentru diversitate) si format 2 matrici de 4×4( o matrice mai mare de atat fie ar fi fost foarte minutios de implementat pe placuta, fie ar fi fost prea mare ca dimensiune). Jucatorii se vor putea deplasa prin matrice cu ajutorul a 4 butoane de navigatie (sus/jos/stanga/dreapta), iar selectia este posibila prin intermediul unui al 5-lea buton, care semnaleaza alegerea unei pozitii(fie pentru marcarea avioanelor, fie pozitia de atac).

Schema bloc a proiectului Explicatie schema

Microprocesorul va primi informatii de la cele 2 seturi de butoane si va lumina ledurile in concordanta.

Hardware design

Componentele folosite in dezvoltarea proiectului:

  • Microprocesor Atmega 16

  • 32 led-uri 3 mm (rosu si verde)

  • 10 push-button (navigatie & select)

  • Rezistente de 100 Ω sau 10 kΩ
  • Tranzistori BC33740

Schema electrica

Software design

Idee de implementare:

  1. Vom retine pozitia led-ului de la care se porneste deplasarea (de preferat, led-ul din stanga sus)
  2. La fiecare apasare de buton se verifica daca este posibila mutarea(pentru navigatie), se stinge led-ul curent si se aprinde cel corespunzator
  3. Dupa deplasari, daca se apasa butonul de select, led-ul ales ramane aprins (pentru primele 3 alegeri, cele ce stabilesc pozitiile avioanelor)
  4. Apoi, dupa fiecare alegere, marcajul se face pe placa adversarului. Daca pozitia aleasa coincide cu cea a unui avion, led-ul se stinge.
  5. Cand unul din jucatori ramane fara avioane intacte, jocul se termina(se restarteaza ambele matrici).

Rezultate finale

Concluzii

  • Trebuie sa iti placa ce faci in acest proiect, altfel nu conteaza cat timp ai la dispozitie.
  • Sfat pentru cei ce vor sa foloseasca matrici de led-uri: Ori investiti in matrici cumparate, ori imprimati placa. O matrice de 25 de leduri, facuta cu fire este predispusa la esec.
  • Proiectul este interesant, poate cineva il va perfectiona in 2014 ;-)

Download

Bibliografie

pm/prj2013/avoinescu/avioanele.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0