Autorul poate fi contactat la adresa: Login pentru adresa
Introducere
Prezentarea pe scurt :
Dupa cum spune si titlul proiectului, proiectul meu este o orga de lumini. Aceasta aprinde leduri in functie de ritmul muzicii.
Nu are vreun scop anume in afara de simpla distractie de a porni muzica si a vedea cum niste lumini “danseaza”, la fel cum se intampla si in cluburi.
De ce asta ? Imi place muzica, imi plac luminile si m-am gandit ca poate iesi ceva interesant.
Descriere generală
Pe ce se bazeaza o orga de lumini este impartirea frecventelor melodiei in mai multe canale (am folosit bass, middle si treble). In functie de fiecare frecventa se aprind ledurile. Impartirea se face cu ajutorul filtrelor astfel:
filtru trece sus (pentru Treble): frecvente intre 6 KHz - 4,7 KHz → ledurile Rosii.
filtru trece banda (pentru Midle): frecvente intre 600 Hz - 1,8 KHz → ledurile Verzi;
filtru trece jos (pentru Bass): frecvente intre 100 Hz - 800 Hz → ledurile Galbene;
Hardware Design
Deoarece schema dupa care am facut proiectul a fost cam complicata, mi-a fost greu sa o proiectez in vreun program special (continea si 2 integrate).
Software Design
Din pacate INCA nu am reusit sa realizez si partea de cod pentru acest proiect (adica transformarea din analog in digital si implementarea cu PWM), dar orga functioneaza si daca conectam direct filtrele la leduri.
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
O orga functionala, niste lumini jucause si efect vizual incantator.
Concluzii
Un proiect interesant, a inceput sa imi atraga interesul catre electronica. Am avut cam putin timp insa pentru ce tema mi-am ales si din pacate, mi-as fi dorit sa scriu si codul astfel incat proiectul sa fie finalizat.
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună .
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
10 mai 2013: schema proiectului;
17 mai 2013: cumparat piese + primele lipituri;
18-20 mai 2013: lipituri;
21 mai 2013: ultimele retusuri si verificarea finala.
Bibliografie/Resurse
Datasheet-ul pentru ATMEGA 324, laboratoarele si in ceea ce priveste schemele am avut ajutorul unui domn pasionat de electronica.