Jocul de ruleta este un joc de noroc format din: o tabla de numere intre 0 si 36, o roata adancita in mijloc iar pe margini niste locasuri, fiecare locas fiind asociat cu un numar si o bila care este invartita pe marginea rotii.
Jucatorul alege numerele pe care vrea sa faca pariu si asteapta ca bila sa inceapa sa se invarta. Cand se opreste din invartit, bila o sa intre intr-unul dintre locasuri iar acela este numarul castigator.
Daca jucatorul nimereste numarul, el primeste de 36 de ori suma pariata. Din asta se vede ca se pleaca in handicap deoarece in total sunt 37 de numere.
Se poate paria pe mai multe numere, pe numere pare/impare, etc.
In implementarea mea simulatul invartirii bilei este realizat prin intermediul ledurilor. Jucatorul interactioneaza prin butoane, si primeste output printr-un LCD.
Motivul pentru alegerea proiectului NU este pasiunea pentru jocurile de noroc pentru ca ele nu duc decat la pierzanie.
Scopul proiectului este sa se obtina ceva functional, sa dobandesc cunostinte de electronica si sa fie fun.
Schema bloc:
Mod de funcționare:
⇒ Placuta cu ATmega16 este realizata la etapa 1.
⇒ Cele 15 leduri sunt distribuite circular. Initial se aprind circular unul cate unul cu un delay de 8 milisecunde. La apasarea butonului de start, ele se aprind decelerat pana cand ajung la acceleratie zero. Ledul care ramane aprins este numarul castigator.
⇒ Cele 4 butoane:
Exista si posibilitatea sa se incrementeze creditul:
⇒ LCD-ul: mesajul acestuia are urmatorul format: credit mod_joc bet numar, c, win. “c” reprezinta un mesaj de o litera(L in cazul in care pierdem, W in cazul in care castigam) iar “win” numarul castigator. Mesaj se actualizeaza atunci cand se face o modificare. Atunci cand se apasa START noul credit va fi: old_credit - bet.
⇒ Alimentarea placutei cu ATmega16 se face cu usb sau cu un acumulator.
A fost foarte fun sa lucrez la acest proiect, de la partea de lipit pana la partea de programat si ma bucur ca am obtinut ceva functional. Am intampinat o gramada de probleme: mi s-a ars odata ATmega16 si de vreo doua ori am scris peste bootleader :)) pentru ca aveam programul prea mare.