MUSIC LED

Introducere

Proiectul consta in crearea unui dispozitiv de iluminare, format din 3 leduri, care va trece in modul on/off la o bataie de palme. In modul “on” ledurile se aprind si se sting in functie de intensitatea zgomotului ambiental.

Descriere Generala

Schema bloc este urmatoarea:

Acest dispozitiv are un microfon cu ajutorul caruia preia sunetele ambientale. Valorile preluate de microfon sunt convertite cu ajutorul convertorului analog digital al microcontroler-ului din cadrul modulului “Modul ATMega16”. In functie de rezultatul intors de convertor cele 3 leduri se vor aprinde sau stinge.

Hardware Design

Lista pieselor folosite:

  • placuta realizata la etapa 1
  • 2 rezistente 10K
  • 1 rezistenta 100K
  • 3 rezistente 1K
  • 1 tranzistor 2N3904
  • 1 condensator 0.1uF
  • 1 microfon
  • 3 LED-uri

Schema electrica:

Microfonul va prelua sunetul ambiental si va genera un semnal care va fi amplificat de catre tranzistorul 2N3904, dupa care semnalul ajunge pe pinul ADC7 al microcontrollerului.

Semnalul analogic va fi convertit in semnal digital de catre ADC-ul de pe ATMega16 si in functie de valoarea rezultata se va comanda aprinderea/stingerea celor 3 LED-uri de pe portul C.

Condensatorul are rol de filtrare.

Software Design

Implementarea software a fost realizata folosind limbajul de programare C si WinAVR cu compilatorul avr-gcc pentru Windows. Programul are urmatoarele functii:

  • void ADC_init(): folosita pentru configurarea si activarea convertorului analog digital
  • int ADC_get(uint16_t ch): pentru realizarea conversiei si returnarea rezultatului obtinut
  • int main(): intr-o bucla while preia cu functia ADC_get preiau sunetul. Daca e o bataie de palme, iar dispozitivul este in modul “off”, atunci va trece in modul “on” (si invers). In modul on se vor aprinde toate becurile si vor incepe sa palpaie in functie de zgomotul ambiental. In modul off se vor stinge toate ledurile, iar zgomotul ambiental nu va mai activa ledurile.

Rezultate obtinute

Proiectul este functional. Ledurile se aprind/sting la o bataie de palme. In modul on ledurile “palpaie” dupa frecventa zgomotului ambiental.

Placuta etapa 1:

Placuta proiect:

Concluzii

Prin acest proiect am avut posibilitatea sa pun in practica lucrurile invatate in cadrul cursului si laboratorului de PM. A fost o experienta noua din care am avut multe de invatat.

Download

Bibliografie/Resurse

pm/prj2012/mdobre/6.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0