Unul dintre primele si cele mai simple moduri de distractie si relaxare oferite de telefoanele mobile a fost jocul Snake. Ideea proiectului este de a crea un joc Snake folosind microcontrolerul ATMega16 si un display de Nokia 3310 interfatat cu acesta.
Proiectul este alcatuit dintr-o placa de test pe care este fixat display-ul de Nokia 3310 si butoanele pentru controlul jocului, placa de baza pe care se afla dispus microcontrolerul ATMega16 precum si conectori ce leaga porturile microcontrolerului de iesirile butoanelor si respectiv intrarile display-ului.
Schema bloc:
Pentru interfatarea display-ului am folosit portul A al microcontrolerului (pinii 0, 1, 3, 5, 7), iar pentru butoane am utilizat portul C (pinii 2-sus, 3-jos, 4-stanga, 5-dreapta). Deoarece display-ul functioneaza intr-un anumit interval de tensiune(conform specificatiilor), iar alimentarea circuitului se face la o tensiune de 5V prin USB, am utilizat cate o rezistenta de 3.3k inseriata pe fiecare din cei 5 pini (de interfatare a display-ului). Tot in acest scop am folosit doua diode tip 1N4841 inseriate pe borna ”+” de alimentare a display-ului. }
Piesele folosite pentru realizarea proiectului:
Schema electrica:
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
Proiectul are o comportare foarte buna avand in vedere calitatea relativ slaba a placii de test utilizate pentru fixarea si punerea in circuit a display-ului si butoanelor. Am intampinat mici dificultati la interfatarea display-ului.
Fisierele sursa: main.c, lcd.c, lcd.h, font.h, makefile, atmega16 cu rezistente.DSN, avrusbboot.exe