Sampler

Introducere

Un sampler (din engleză de la sample, mostră sau eșantion) este un instrument muzical electronic, înrudit cu sintetizatorul. Diferența este că pe când sintetizatorul redă sunete produse de el însuși, samplerul redă sunete (sample-urile, mostrele de sunet) preînregistrate de utilizator. Deoarece aceste sample-uri sunt stocate în memoria RAM, ele pot fi accesate rapid. Samplerul a devenit un instrument important în producția muzicii hip hop, electronica și a muzicii de avangardă.

Interfața

Samplerul facut de mine este controlat prin intermediul a  8 butoane , fiecare buton emitand un anumit sunet.

Starile programului

Hardware Design

Componente folosite: - placuta Etapa 1

  1. 8 butoane push-down
  2. 1 condensator de 100 uF, 25V
  3. 1 difuzor 0.5W

-pentru butoane am folosit rezistentele de Pull-up integrate in microcontroller -placutele se alimenteaza prin USB -Schema :

Software Design

Am ales sa implementez sunetele unei octave de pian (octava C3  ) si pe baza  link-ului ( http://www.vaughns-1-pagers.com/music/musical-note-frequencies.htm ) am initializat vectorul „Frecv” .

Dupa initializari programul  intra in urmatoarea bucla de cod :

-verifica modul de functionare ( „manual” sau „play song”)

-Pentru modul „manual” 

 verifica ce buton s-a apasat

trimite la difuzor frecventa corespunzatoare acelui buton

- Pentru modul „play song” ( song insemana un vector de inturi )

  Cat timp cantecul nu s-a terminat ( nota != -9)

  citeste urmatoarea nota

  trimite la difuzor frecventa corespunzatoare acelei note

Cod sursa + makefile : sampler.zip

Bibliografie

pm/prj2012/amocanu/razvan.tudosie.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0