Un sampler (din engleză de la sample, mostră sau eșantion) este un instrument muzical electronic, înrudit cu sintetizatorul. Diferența este că pe când sintetizatorul redă sunete produse de el însuși, samplerul redă sunete (sample-urile, mostrele de sunet) preînregistrate de utilizator. Deoarece aceste sample-uri sunt stocate în memoria RAM, ele pot fi accesate rapid. Samplerul a devenit un instrument important în producția muzicii hip hop, electronica și a muzicii de avangardă.
Samplerul facut de mine este controlat prin intermediul a 8 butoane , fiecare buton emitand un anumit sunet.
Componente folosite: - placuta Etapa 1
-pentru butoane am folosit rezistentele de Pull-up integrate in microcontroller -placutele se alimenteaza prin USB -Schema :
Am ales sa implementez sunetele unei octave de pian (octava C3 ) si pe baza link-ului ( http://www.vaughns-1-pagers.com/music/musical-note-frequencies.htm ) am initializat vectorul „Frecv” .
Dupa initializari programul intra in urmatoarea bucla de cod :
-verifica modul de functionare ( „manual” sau „play song”)
-Pentru modul „manual”
verifica ce buton s-a apasat
trimite la difuzor frecventa corespunzatoare acelui buton
- Pentru modul „play song” ( song insemana un vector de inturi )
Cat timp cantecul nu s-a terminat ( nota != -9)
citeste urmatoarea nota
trimite la difuzor frecventa corespunzatoare acelei note
Cod sursa + makefile : sampler.zip
Datasheet ATMega16 : http://cs.curs.pub.ro/wiki/pm/_media/doc2466.pdf