Proiectul are ca scop realizarea suportului hardware şi software pentru jocul tradiţional Snake, atât de popular în ultimii ani.Sunt urmărite regulile de bază ale jocului original. Scopul este acumularea cât mai multor puncte prin hrănirea Snake-ului. Merele apar random pe ecran. Cu fiecare măr mâncat, șarpele crește cu o porţiune. Treptat,Lungimea Snake-ului creste şi este tot mai greu de evitat ciocnirea. Jocul se termină în momentul în care șarpele își intersectează capul de restul corpului.
Observații!
Merele sunt generate doar pe poziţiile libere de pe ecran.
În momentul în care șarpele ajunge în partea de sus a ecranului, se va continua în partea de jos.
Pentru implementarea hardware am decis sa folosesc un afisaj electronic apartinand familiei Nokia, si anume un LCD Nokia 3310.
S-a utilizat acest tutorial pentru construirea modulului ATMega16, modul a carui specificatie tehnica se gaseste aici.
Piesele folosite pentru realizarea conexiunii cu LCD-ul Nokia 3310:
Deoarece display-ul funcţionaeză la o tensiune între 2.7-3.3V a fost necesară folosirea unor rezistenţe pentru pinii SCK, SDIN , D/C, SCE, RES. Pinul GND este conectat la GND de pe placuţă şi pinul VOUT este conectat la condensatorul de 4,7uF (care este conectat la masa). Dioda Zener este necesară pentru a proteja display-ul.
Conectarea ecranului cu atmega16:
Conectarea butoanelor cu atmega16:
Schema este urmatoarea, fara detalierea divizoarelor de tensiune:
Șarpele este reținut sub forma a doi vectori: x și y, ce conţin poziția fiecărui pixel din şarpe.
Acest vector se modifică în timpul mişcării şarpelui.
Algoritmul calculează pentru fiecare componentă a șarpelui direcția în care trebuie să se miște.
Montajul hardware a fost realizat in totalitate, verificat din punct de vedere al tensiunilor, scurt-circuitelor, contactelor, dar din pacate ecranul LCD nu se aprinde. Probabil sa ars in timp ce am lipit cu letconul .
A fost un proiect interesant pentru ca este prima dată cand a trebuit să ne ocupam şi de partea hardware nu doar să scriem cod.Consider proiectul unul foarte util in pregătirea noastră de viitori ingineri.