Nedelea Adrian 334CA
Scopul acestui proiect este implementarea hardware si software a unui joc clasic de Tetris, folosind un ecran LCD ADM12864H de 128×64 pixeli, grafic.
Am ales sa implementez acest joc, in ciuda simplitatii partii hardware, deoarece mi s-a parut o sursa buna pentru a intelege cum pot comunica de la niste simple butoane la ecranul LCD prin intermediul microcontroller-ului si folosindu-ma destul de intens si de puterea de procesare a acestuia.
Proiectul a presupus interconectarea a 3 componente hardware principale:
Proiectul este dezvoltat in C folosind Programmer's Notepad 2.
Cateva din functiile folosite pentru afisare pe display (ks0108.h din arhiva):
-void Init(boolean invert)
-void GotoXY(uint8_t x, uint8_t y)
-void ClearScreen(uint8_t color = WHITE)
-void DrawLine(uint8_t x1, uint8_t y1, uint8_t x2, uint8_t y2, uint8_t color)
-void DrawRect(uint8_t x, uint8_t y, uint8_t width, uint8_t height, uint8_t color)
-void SetDot(uint8_t x, uint8_t y, uint8_t color)
Am intampinat probleme la implementarea software a jocului, insa partea hardware este functionala. Am vrut sa folosesc o librarie implementata deja pentru acest ecran, dar pe care nu am putut-o folosi cu succes, din cauza, probabil, unor mapari nepotrivite intre pinii fizici folositi si cei definiti in software.
Proiectul, desi simplu, mi s-a parut interesant pentru mine ca incepator in domeniu, sa vad cum pot sa realizez un joculet de la zero, trebuind sa implementez atat partea software, cat si suportul hardware.