3D Led Cube

Introducere

3D LED Cube este un proiect ce consta in construirea ùnui cub de 64 de leduri, organizat pe 4 nivele.

Ce face: Acest cub poate fi folosit pentru a reda animatii 3D

Scop: Scopul proiectului este unul decorativ.

Ideea de la care am pornit: Mi s-a parut impresionant un cub cu dimensiunea 8x8x8 care luminieaza in functie de melodiile pe care le ai in winamp watch . Dar pentru a construi cu cub de 8x8x8 am considerat ca un prim pas ar fi construirea unui cub 4x4x4. Utilitate:

  1. Constituie un model in construirea unui cub de leduri cu latura mai mare de 4x4x4
  2. Este un mod distractiv de a materializa cunostintele de electronica
  3. E un “gadget” care sa merita sa il ai in camera

Descriere generală

Schema bloc

schema_bloc1.jpg

Pntru a putea controna aprinderea a 64 de leduri sunt mai multe posibilitati. Prima posibilitate este de a controla individual cele 64 leduri. Pentru a realiza aceasta solutie este nevoie de cate un fir de legatura pentru fiecare led si de un microcontroler cu 64 pini liberi. Aceasta solutie este costisitoare ca timp si incarca foarte mult placuta de lucru. O alta posibilitate este de a imparti cubul in 4 planuri orizontale,fiecare plan cu cate 16 leduri ce sunt conectate prin intermediul catodului fiecarei diode. Aceste diode se vor conecta prin impreuna pe coloane prin anodul fiecarei diode de pe linie. Pentru aceasta solutie va fi nevoie de doar 20 pini de la microcontroller (va fi nevoie de 16 pini pentru coloane si 4 pini pentru linii).

Module hardware:

  1. cubul de leduri
  2. microcontroller ATMega16

Module software:

  1. In cadrul arhivei voi include un fisier care contin animatiile 3D prestabilite ce le voi reda pe cubul de leduri

Hardware Design

Lista de piese

Nume Nr bucati
led-uri rosii 64
rezistente 220Ω 16
circuit ULN2003AN 1
placa de test 1

Schema electrica

schema_electrica2.jpg

Software Design

Mediu de dezvoltare

Mediul de dezvoltare folosit este : AVR Studio .

Pentru programarea microcontrelerului am folosit programul WinAvr care include compilatorul GNU GCC pentru limbajele C si C++.

Structuri implementate

Rentru a reda animatii si a schimba starea ledurilor voi retine cubul într-o matrice 2D (de tipul volatile unsigned char). Astfel matricea va avea două dimensiuni (axa Z şi axa Y).Fiecare element din matrice va reprezenta o linie de leduri de-a lungul axei X.

Descriere

Codul contine 4 fisiere C:

  • main.c,
  • effect.c,
  • draw.c,
  • frames.c.

In fisierul:

  1. main: se initiaza porturile I/O si se incarca efectle.
  2. effect.c sunt definite toate animatiile care vor aparea cand cubul este pus in functiune.
  3. draw.c sunt definite functii geometrice.
  4. frames.c sunt cele 6 frame-uri ale unei linii care se deplaseaza in jurul centrului cubului.

Rezultate Obţinute

2011-05-14-00.25.44.jpg 2011-05-20-03.14.02.jpg 2011-05-20-03.14.20.jpg 2011-05-20-03.14.31.jpg 2011-05-20-03.14.59.jpg 2011-05-20-03.15.33.jpg

Concluzii

Proiectul este frumos de facut :-)

Download

Surse

Schema electrica

Jurnal

Bibliografie/Resurse

pm/prj2011/rtataroiu/4x4x4_led_cube.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0