punchOmeter

Student

  • Tiberiu-Ciprian Birloiu 332CA

Introducere

Aplicatia trebuie sa inregistreze valorile accelerometrului pe cele 3 axe imediat ce este pus in miscare si sa calculeze forta afisand-o la outputul terminalului .

Descriere generala

Dispozitivul este o reproducere in miniatura si mult mai complicata a celebrei Boxing Machine. Accelerometrul va fi introdus intr-o minge fixata fiind conectat printr-un cablu la microcontroller. Odata ce mingea este lovita, accelerometrul va trimite convertorului analog-digital inclus in microcontrollerul ATMega16 valorile acceleratiei pe axele X,Y si Z. Acesta va calcula forta si valoarea obtinuta o va afisa pe terminal.

Diagrama bloc:

Hardware Design

Lista pieselor folosite in plus fata de cele de pe placa de baza:

  • accelerometru MMA7260QR2;
  • 3 rezistente de 1KOhm;
  • 4 condensatoare de 100 nF;
  • 2 mufe mama de 10 pini;
  • cablu UTP;
  • regulator de tensiune de 3,3V;

Mai jos este prezenata schema accelerometrului MMA7260QR2 care este conectat la ADC-ul microcontroller-ului.

PCB accelerometru MMA7260QR2:

Pe langa placa accelerometrului a trebuit sa fac si suportul pentru fixarea mingii. Mai jos sunt prezentate componentele si cum arata montate:

Software Design

Codul sursa este simplu si de accea am decis sa nu folosesc un mediu de dezvolatere mai sofisticat rezumandu-ma la Notepad++. Algoritmul este urmatorul:

  1. am activat modulul ADC si cel de comunicare seriala;
  2. am calculat maximul fortei in functie de valorile returnate de accelerometru pentru axele X,Y,Z;
  3. am afisat forta prin seriala la stdout.

Rezultate obtinute

My own BoxingMachine is working, numai ca fiind in miniatura nu este indicat sa lovesti cat poti de tare deoarece exista posibilitatea sa se rupa un fir sau sa sara accelerometru din ea :D.

Concluzii

Proiectul a fost foarte interesant si provocator. Nu mi s-a parut foarte greu insa a necesitat destul de multa atentie. Am intampinat multe probleme pe parcurs mai ales la partea hardware dar am avut destul timp sa le rezolv. La acest tip de proiecte recomand sa NU se lase totul pe ultima suta de metri deoarece nu stii niciodata cum se rupe un fir, se arde un LED, ramai fara fludor sau nu iti merge o functie din cod.

Download

Arhiva completa a proiectului : schemaeagle-codsursa.zip

Bibliografie/Resurse

pm/prj2011/dtudose/punchometer.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0