Pong

Lupescu Horia Stefan, Seria CB, Grupa 332

Introducere

Proiectul reprezinta implementarea jocului PONG, intre doi jucatori, ambii controland “paleta” prin cate 2 butoane (Up + Down), pentru miscarea acesteia pe directia Sus - Jos.
Scopul jocului Pong este de a face mai multe puncte decat adversarul. Un punct se obtine atunci cand un jucator nu mai poate respinge mingea in terenul adversarului.
Jocul se termina in momentul in care un utilizator ajunge primul la 5 puncte.
Am ales aceasta tema, deoarece este un joc interactiv si este si un bun exemplu didactic.
Jocul va fi implementat folosindu-ne de placuta folosita la etapa 1, cateva push-buttons si un ecran LCD de Nokia 3310.

Descriere Generala

Jocul Pong in cazul acestui proiect, este jucat de 2 jucatori, acestia interactionand cu butoanele puse la dispozitie. Fiecare jucator dispune de 2 butoane : primul buton este folosit pentru a deplasa paleta in sus, iar al doilea buton este folosit pentru a deplasa paleta in jos.
Scopul este de a respingea mingea in terenul adversarului. Daca un jucator rateaza mingea, aceasta intra in poarta, iar adversarul primeste un punct.

Hardware Design Pentru realizarea proiectului am avut nevoie de

- 3 placute ( prima,placuta de baza realizata pentru etapa 1, cea de-a doua este cea pe care am lipit LCD-ul impreuna cu toate rezistenele, iar cea de-a treia reprezinta o placuta pe care am conectat butoanele)

- componente:

5 x 1 rezistenta 3k3
5 x 1 rezistenta 1k8
2 x 1 diode 1n4007
1 x 1 condensator 10uF
4 x 1 buton ( 2 pentru fiecare jucator)
1 x bareta mama de 20 pini
1 ecran LCD de Nokia 3310
cabluri pentru conexiuni
cablu termoizolant pentru izolarea anumitor fire de conexiune

LCD-ul de Nokia 3310 arata in felul urmator :

Pentru a nu arde ecranul de LCD, care functioneaza la o tensiune de 3,3V s-a folosit divizorul de tensiune, format din 2 rezistente : o rezistenta de 3k3 si o rezistenta 1k8.

In final, montajul LCD-ului cu tot cu divizorii de tensiune arata schematic, in felul urmator :

Poze cu proiectul :
dscf5272.jpg dscf5275.jpg dscf5276.jpg dscf5278.jpg dscf5277.jpg

Software Design

Programul a fost realizat in mediul AVR Studio, iar comunicatia cu LCD-ul s-a realizat cu ajutorul unei librarii de pe Quantum Torque.

Concluzii

Din pacate, nu am reusit sa duc proiectul la bun sfarsit, din cauza unor probleme hardware.

Bibliografie

http://en.wikipedia.org/wiki/Pong
http://www.quantumtorque.com/content/view/32/37/
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc2466.pdf
http://2.bp.blogspot.com/_zqABT3suzXE/SVy-AeDWE9I/AAAAAAAAAOc/H5jpo4xaCEc/s1600-h/schematic.JPG

pm/prj2011/dtudose/pong.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0