Snake 2011

Mihai Tabara

335CA

Descrierea Generala

Proiectul de fata isi propune realizarea suportului hardware si software pentru jocul traditional Snake, atat de popular in ultimii 10-20 de ani. Compania finlandeza Nokia este una din companiile care a incurajat si sustinut acest joc, punandu-l la dispozitie pe aproape toate device-urile vandute in ultimul deceniu. Astfel, pentru implementarea hardware am decis sa folosesc un afisaj electronic apartinand familiei Nokia, si anume un LCD Nokia 3310.

Modulul Atmel ATMega16

S-a utilizat acest tutorial pentru construirea modulului ATMega16, modul a carui specificatie tehnica se gaseste aici.

Placuta de baza - perspectiva frontala

Placuta de baza - perspectiva anterioara

LCD Nokia 3310

Lista de piese pentru extensie:

  • 5 rezistente 3k3
  • 5 rezistente 1k8
  • 1 condensator 10uF
  • 3 diode [1N4007] (pentru stabilizarea tensiunii la alimentare)
  • placa de test
  • 4 push-buttons (pentru ele s-au activat rezistentele de pull-up din microcontroler)
  • LCD Nokia 3310 (27 RON cumparat din service GSM - Giurgiu)

Conexiunile foarte fine pentru LCD, le-am realizat cu ajutorul a doua benzi conductoare (magistrale) care sa faciliteze manevrarea cu placuta si extensia acesteia. Rezistentele au fost folosite pentru a crea un divizor de tensiune care sa scada tensiunea de alimentare de la 5V (VCC) la 3,3V - tensiunea de alimentare a LCD-ului. Datorita faptului ca rezistentele cresc impedanta de intrare a fost nevoie si de diode stabilizatoare. (care nu influenteaza in nici un fel impedanta de intrare).

Schema extensiei create pentru joc:

Dispunerea pinilor la LCD:

Cei 8 pini ai LCD-ului au urmatorul rol:

  • 1 pin legat la masa
  • 1 pin legat la tensiunea de alimentare Vcc
  • 1 pin legat la Vout (in cazul nostru un condensator, care actioneaza ca o bresa de siguranta in eventualitatea in care tensiunea de alimentare se intrerupe brusc, deci ca un repetor)
  • 5 pini pentru comunicarea cu microcontroller-ul (CLK, DATH, CE, D/C, RES)

LCD Perspectiva Frontala

LCD Perspectiva Anterioara

Rezultate obtinute

Proiect final - perspectiva frontala

Proiect final - perspectiva anterioara

Concluzii

  1. A fost un proiect interesant, cu aplicabilitate practica din care am invatat multe lucruri. Cel mai important a fost acela ca am fost confruntati cu nevoia de a proiecta hardware, nu doar software asa cum am fost obisnuiti pana acum. Consider proiectul unul interesant si foarte util in pregatirea noastra de viitori ingineri.
  2. Montajul hardware a fost realizat in totalitate, verificat din punct de vedere al tensiunilor, scurt-circuitelor, contactelor, dar din pacate ecranul LCD nu se aprinde. Probabil s-a ars intr-una din nenumaratele contacte directe intre pistolul de lipit si pinii acestuia.
  3. Din cauza lipsei de timp, nu am apucat sa mai implementez biblioteca de interfatare cu LCD-ul. Ca urmare, am scris doar un mic draft de miscare a sarpelui, urmand ca ulterior sa adaug functiile de design si comunicare cu LCD-ul.

Bibliografie / Resure

Informatii despre jocul Snake

Datasheet ATMega16

Draftul de program C cu miscarea sarpelui se gaseste in urmatoarea arhiva ds.zip

Contact

tabara.mihai@gmail.com

pm/prj2011/dloghin/snake1004.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0