Proiectul consta in implementarea clasicului joc Snake cu inputul - butoane (push buttons) si outputul - LCD Nokia 3310.
Regulile jocului implementat de mine:
Reguli ale jocului original pot fi gasite aici: Snake_%28video_game%29
Piesele folosite pentru interconectarea LCD-ului Nokia 3310 cu placuta de baza sunt:
Deoarece LCD-ul Nokia 3310 functionaeza la o tensiune intre 2.7-3.3V a fost necesara folosirea unuor divizoare de tensiune pentru pinii SCK (clock), SDIN (data), D/C (data/cmd), SCE (enable), RES (reset). Pinul GND este conectat la GND de pe placuta si pinul VOUT este conectat la la condensatorul de 10uF (care este conectat la masa). Pentru protectia ecranului am pus si o dioda zenner de 3V3.
Conectarea ecranului cu atmega16:
Conectarea butoanelor cu atmega18:
Schema este urmatoarea, fara detalierea divizoarelor de tensiune:
Forma finala a proiectului este prezentata in imaginea de mai jos. Se observa ca butoanele si circuitul de conectare al ecranului sunt pe o placuta de extensie (de test). Ecranul se interconecteaza cu placuta de extensie.
Se observa starea initiala a jocului pe ecran.
Placuta de extensie, fara ecranul conectat:
Se observa divizoarele de tensiune, realizate cu rezistente de 3K3 si 1k8 (3K3 la masa).
Ecranul a fost conectat folosint doua suruburi si ata de o placuta corodata cu trasee ce se conecteaza mecanic cu cei 8 pini (mai mult arcusoare, cu o distanta de 1,15 mm intre ele). Scopul a fost evitarea lipirii cu ledconul.
Rezultatul nu e foarte aspectuos…dar functioneaza.
Rezultatele simularii: am programat direct pe placuta.
Mediul de dezvoltare : Notepad++.
Am folosit libraria pcd8544.h
Nu am folosit structuri speciale, numai o memorare a starii ecranului de joc.
Functii implementate:
Un joc functional.
Cea mai grea parte a priectului a fost conectarea ecranului. Odata depasita aceasta etapa, proiectul a iesit rapid.
N/A
LCD Datasheet pcd8544.pdf
Biblioteca functii LCD: nokia3310library.zip