Ricochet

Introducere

Prezentarea pe scurt a proiectului vostru:

  • Jocul de ricochet reprezinta o modalitate de relaxare si o solutie pentru momente de plictiseala
  • Ricochet( sau Arkanoid) este unul din jocurile clasice, cunoscut de toata lumea. Sursa de inspiratie pentru acest proiect a fost un vechi joc arkanoid, pe unul din acele aparate cu fise.
  • Jocul nu are o utilitate deosebita, dar este chiar distractiv.

Descriere generală

Din punct de vedere hardware, proiectul are 3 mari parti care interactioneaza asa cum se vede in imagine:

-partea de baza, etapa I a proiectului (ATMEGA16), se ocupa cu interactionarea cu utilizatorul prin acceptarea input-ului de la butoane, si “producerea” output-ului, prin intermediul ecranului

-ecranul LCD Nokia 3310

-controalele, reprezentate prin 3 butoane.

Hardware Design

  • listă de piese
  • 3 butoane
  • 5 rezistente 3k3
  • 2 diode 1N4004
  • 1 condensator polar 10μF
  • 1 rezistenta 1k
  • 3 rezistente 1k5
  • cabluri de legatura

Schema ecranului LCD:

Schema ATMEGA16 + Ecran Nokia LCD:

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare Notepad++
  • Limbaj de programare: C
  • Compilator: WinAVR
  • Exemple de functii pentru interfatarea cu LCD:
/* Function prototypes */
void LcdInit       ( void );
void LcdClear      ( void );
void LcdUpdate     ( void );
void LcdImage      ( const byte *imageData );
void LcdContrast   ( byte contrast);
byte LcdGotoXYFont ( byte x, byte y );
byte LcdChr        ( LcdFontSize size, byte ch );
byte LcdStr        ( LcdFontSize size, byte dataArray[] );
byte LcdFStr       ( LcdFontSize size, const byte *dataPtr );
byte LcdPixel      ( byte x, byte y, LcdPixelMode mode );
byte LcdLine       ( byte x1, byte x2, byte y1, byte y2, LcdPixelMode mode );
byte LcdRect       ( byte x1, byte x2, byte y1, byte y2, LcdPixelMode mode );
byte LcdSingleBar  ( byte baseX, byte baseY, byte height, byte width, LcdPixelMode mode );
byte LcdBars       ( byte data[], byte numbBars, byte width, byte multiplier );

Rezultate Obţinute

Am avut probleme la partea hardware. Nu am reusit sa “leg” display-ul LCD de placuta de la etapa I.

Concluzii

Neavand experienta cu partea hands-on a electronicii, aceast proiect a fost o buna oportunitate de a ma obisnui cu partea practica.

Bibliografie/Resurse

Nokia 3310 LCD model for Proteus downloads217.html

Nokia 3310 LCD driver lcd_pcd8544_v026rev1.zip

Nokia 3310 LCD Datasheet pcd8544.pdf

pm/prj2011/ascurei/ricochet.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0