Chess
Introducere
Prezentarea pe scurt a proiectului:
Ideea principala a fost sa realizam un joc de sah player-vs-player, fiecare dintre jucatori putand sa foloseasca propria sa placuta pentru a muta la runda sa.
Cele doua placute urmau sa foloseasca un display color cu o rezolutie suficient de mare pentru afisarea unei table de sah si un set de butoane pentru realizarea facila a mutarilor.
Nu am stabilit de la inceput cum anume se va realiza comunicatia intre cele doua placi.
Descriere generală
Proiectul este constituit din 3 parti principale care sunt interconectate. Acestea sunt:
Hardware Design
Software Design
Pentru ambele display-uri am gasit o serie de api-uri ce pun la dispozitie functii precum:
void LCD_init ( void );
void LCD_clear ( void );
void LCD_update ( void );
void LCD_gotoXY ( unsigned char x, unsigned char y );
void LCD_writeChar ( unsigned char character );
void LCD_writeChar_megaFont ( unsigned char character );
void LCD_writeData ( unsigned char data );
void LCD_writeCommand ( unsigned char command );
void LCD_writeString_megaFont ( char *string );
void LCD_writeString_F ( const char *string);
void LCD_setPixel ( unsigned char x, unsigned char y);
void LCD_clearPixel ( unsigned char x, unsigned char y);
void LCD_drawLine ( unsigned char x1, unsigned char y1, unsigned char x2, unsigned char y2 );
void LCD_drawBorder (void );
void LCD_drawSplash (void );
void delay_ms ( int millisec );
void spi_init(void);
Rezultate Obţinute
Initial am pornit de la idea de a conecta la fiecare dintre cele doua placute un display de nokia 6100 (color). Datorita conectorilor extremi de mici si a lipsei de vendori pentru conectorii respectivi, am fost nevoiti sa realizam un mini-pcm pentru conectarea display-ului. Probleme au aparut pe tot parcusul dezvoltarii proiectului si nu s-a putut realiza interfatarea completa cu display-ul de nokia 6100. Neavand alta alternativa, am trecut la modelul 3310(alb-negru) si am avut succes in interfatare, dar anumite defectiuni la pcb-urile pentru etapa 1 au dus la nefinalizarea proiectului.
Am reusit sa interfatam un numpad la fiecare dintre cele doua placute, fiind o solutie mult mai eficienta decat conectarea mai multor butoane.
Am incercat de asemenea conectarea celor doua placute folosind portul serial, insa nu am reusit sa obtinem o conexiune stabila.
Concluzii
Interfatarea display-urilor s-a dovedit mai dificila decat s-a crezut initial si recomandam achizitionarea unei placute(breakout board nokia 6100 lcd) complete de pe sparkfun pentru cei ce doresc sa interfateze un display color cu o rezolutie decenta.
Proiectul a fost o oportunitate pentru a castiga experienta si suntem convinsi ca data viitoare cand vom fi pusi in fata unei asemenea provocari rezultatele obtinute vor fi mai concludente.
Download
Bibliografie/Resurse