Introducere

În acest proiect mi-am propus să construiesc un cântar de calorii. Adică:

  • de la un cântar normal de bucătărie, să citesc într-un microprocesor Atmel ATmega16 valoarea în grame a unui aliment
  • apoi, de la o tastatură, să introduc valoarea calorică a acelui aliment (în calorii / 100 grame)
  • ia la sfârşit să afişez pe un ecran LCD valoarea reprezentând câte calorii are acel aliment.

Exemplu de utilizare:

  • Vreti să mâncaţi îngheţată dar nu ştiţi câte calorii are (vă interesează pentru că sunteţi la dietă).
  • Puneţi bolul pe cântar, apoi resetaţi la 0 cântarul pentru a putea cântări doar alimentul.
  • Puneţi îngheţata pe care doriţi să o mâncaţi în bol.
  • Vă uitaţi pe ambalajul îngheţatei câte calorii are la 100 de grame.
  • Tastaţi această valoare pe tastatură.
  • Citiţi câte calorii are îngheţata dumneavoastră de pe LCD-ul ataşat.

Posibilităţi de extindere:

  • Se poate implementa, fără vreo schimbare a componentelor hardware, memorarea cantităţii de calorii calculată până la un moment. Astfel, veţi putea aduna caloriile a mai multor alimente şi, la sfârşit, veţi şti câte calorii are masa dumneavoastră.

Descriere generală

Schema bloc a proiectului:

După cum se observă din schema bloc, pe mine nu mă interesează să citesc direct de pe senzorul cântarului, ci de pe LCD-ul acestuia. Astfel cântarul rămâne întreg şi poate fi folosit fără modulul de calculare a caloriilor.

Hardware Design

Acestea sunt piesele pe care le-am folosit la proiect:

Placa de textolit, soclu de 40 de pini, o bareta de 16 pini si una de 10 pini, mufa USB

Procesor ATmega32

Cântar Vinchi

Tastatură 4x4

Ecran LCD

  • Placa de textolit
  • Mufa USB
  • Procesor ATmega32 + Soclu de 40 de pini
  • Cântar Vinchi
  • Tastatură 4×4 + Bareta de 10 pini
  • Ecran LCD + Bareta de 16 pini
TODO: schema electrica in Eagle

Software Design

Descrierea codului aplicaţiei (firmware):

  • mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
  • librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
  • algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
  • (etapa 3) surse şi funcţii implementate

Rezultate Obţinute

Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.

Concluzii

Download

O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună ;-).

Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.

Jurnal

Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.

Bibliografie/Resurse

Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.

pm/prj2010/pgp/cantarmancare.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0