Introducere
În acest proiect mi-am propus să construiesc un cântar de calorii. Adică:
de la un cântar normal de bucătărie, să citesc într-un microprocesor Atmel ATmega16 valoarea în grame a unui aliment
apoi, de la o tastatură, să introduc valoarea calorică a acelui aliment (în calorii / 100 grame)
ia la sfârşit să afişez pe un ecran LCD valoarea reprezentând câte calorii are acel aliment.
Exemplu de utilizare:
Vreti să mâncaţi îngheţată dar nu ştiţi câte calorii are (vă interesează pentru că sunteţi la dietă).
Puneţi bolul pe cântar, apoi resetaţi la 0 cântarul pentru a putea cântări doar alimentul.
Puneţi îngheţata pe care doriţi să o mâncaţi în bol.
Vă uitaţi pe ambalajul îngheţatei câte calorii are la 100 de grame.
Tastaţi această valoare pe tastatură.
Citiţi câte calorii are îngheţata dumneavoastră de pe LCD-ul ataşat.
Posibilităţi de extindere:
Se poate implementa, fără vreo schimbare a componentelor hardware, memorarea cantităţii de calorii calculată până la un moment. Astfel, veţi putea aduna caloriile a mai multor alimente şi, la sfârşit, veţi şti câte calorii are masa dumneavoastră.
Descriere generală
Schema bloc a proiectului:
După cum se observă din schema bloc, pe mine nu mă interesează să citesc direct de pe senzorul cântarului, ci de pe LCD-ul acestuia. Astfel cântarul rămâne întreg şi poate fi folosit fără modulul de calculare a caloriilor.
Hardware Design
Acestea sunt piesele pe care le-am folosit la proiect:
Placa de textolit
Mufa USB
Procesor ATmega32 + Soclu de 40 de pini
Cântar Vinchi
Tastatură 4×4 + Bareta de 10 pini
Ecran LCD + Bareta de 16 pini
TODO: schema electrica in Eagle
Software Design
Descrierea codului aplicaţiei (firmware):
mediu de dezvoltare (if any) (e.g. AVR Studio, CodeVisionAVR)
librării şi surse 3rd-party (e.g. Procyon AVRlib)
algoritmi şi structuri pe care plănuiţi să le implementaţi
(etapa 3) surse şi funcţii implementate
Rezultate Obţinute
Care au fost rezultatele obţinute în urma realizării proiectului vostru.
Concluzii
Download
O arhivă (sau mai multe dacă este cazul) cu fişierele obţinute în urma realizării proiectului: surse, scheme, etc. Un fişier README, un ChangeLog, un script de compilare şi copiere automată pe uC crează întotdeauna o impresie bună .
Fişierele se încarcă pe wiki folosind facilitatea Add Images or other files. Namespace-ul în care se încarcă fişierele este de tipul :pm:prj20??:c? sau :pm:prj20??:c?:nume_student (dacă este cazul). Exemplu: Dumitru Alin, 331CC → :pm:prj2009:cc:dumitru_alin.
Jurnal
Puteți avea și o secțiune de jurnal în care să poată urmări asistentul de proiect progresul proiectului.
Bibliografie/Resurse
Listă cu documente, datasheet-uri, resurse Internet folosite, eventual grupate pe Resurse Software şi Resurse Hardware.