Joc ce constă în deplasarea unei bile printr-un labirint, prin folosirea unui accelerometru unor butoane. Jocul va fi implementat pe un LCD de Nokia 3310.
Schema plăcii de bază și tutorialul după care a fost realizată se găsește aici.
Lista de piese pentru extensie:
Schema extensiei create pentru joc:
Dispunerea pinilor la LCD:
Conexiunile pentru LCD (foarte fine) le-am realizat prin lipirea unor sârme (rămase de la diverse piese) care au fost apoi fixate într-o placă de test.
Un screenshot din simularea in Proteus:
Mediul de programare folosit este WinAvr.
Pentru LCD, am folosit driverul pentru PCD8445 de aici, adaptat pentru conexiunile cu Atmega16. A mers foarte bine cu Proteus.
Am încercat apoi să folosesc și driverul de pe Quantum Torque. Acesta nu a funcționat în Proteus, dar am înțeles că avea mai multe șanse de a funcționa pe plăcuță. Nu a funcționat.
Labirintul pentru joc este ținut într-o matrice de biți (pentru o linie de 84 pixeli avem 84/8 = 11 elemente pe linie). Sursele, precum si schema Proteus se găsesc aici.
Programul funcționează în simulator, nu și pe plăcuță. Nu am reușit să detectez de ce LCD-ul nu răspunde la nicio comandă, tensiunea de alimentare este bună, la fel și pe pini.
A fost un proiect interesant, din care chiar am învățat multe lucruri. Cel mai important este că a trebuit să gândim logic și să încercăm să proiectăm ceva care avea măcar șanse să funcționeze.
13 martie - sesiunea de corodat/gaurit/imprimat PCB
22 martie - 27 martie - realizare placă de bază
27 martie - primul test al plăcuței, încăracat bootloader
5 aprilie - 12 aprilie – alegerea temei de proiect
22 mai - am comandat accelerometrul LIS302DL la Robotop
25 mai - încercare de a reprograma plăcuța 1
26 mai - mi s-a spus că accelerometrul nu este disponibil și nu o să ajungă prea curând în stoc, am decis să îl înlocuiesc cu 4 butoane și să complic puțin jocul
28 mai - încercare de a reprograma plăcuța 2
30 mai - am reușit să adaug în Proteus o bibliotecă pentru LCD-ul de Nokia 3310 și să simulez o bilă ce se mișcă pe LCD controlată prin butoane
30 mai - 2 iunie - cumpărare piese
2 iunie - am reprogramat plăcuța cu bootloader-hid și a mers să scriu un program de acasă (după multe deconectări-conectări a fost recunoscută)
3 iunie - finalizare extensie (nefuncțională)
georgescu.andrada [at] gmail.com