Introducere
Jocul Pong a fost inventat in anul 1972 de catre fondatorii firmei Atari, si a devenit in scurt timp primul joc electronic care a avut o popularitate foarte mare atat in versiunea arcade cat si in versiunea pentru console. Jocul este jucat de doua persoane, fiecare controland cate una din paletele care se deplaseaza pe marginile stanga si dreapta ale ecranului. Scopul unui jucator este sa nu permita bilei care ricoseaza din marginile superioare si din palete sa depaseasca propria paleta,incercand in acelasi timp sa trimita bila dincolo de paleta adversarului.
Descriere generala
Proiectul are ca scop implementarea jocului Pong.
Afisarea se face pe un ecran LCD PCD8544 de Nokia 3310, cu o rezolutie de 84*48 pixeli.
Se vor emite sunete cu ajutorul difuzorului aceluiasi telefon.
Modul de joc este Player1 vs. Player2.
Comunicatia se realizeaza prin port serial, cei doi jucatori folosind Hyperterminal.
Schema bloc a modulelor hardware:
Hardware Design
Lista de piese
Scheme electrice
Explicatii schema
Pentru ca tensiunea de alimentare pentru LCD este de 3.3V am folosit doua diode 1N4148 legate in serie intre alimentarea la 5V si cea la 3V3.
Pentru tensiunile de input pentru LCD am folosit divizor de tensiune.
Am folosit o placuta imprimata pentru a conecta LCD-ul, acesta avand pinii foarte apropiati.
Pe aceasta placuta imprimata exista si un mini-circuit pentru conectarea difuzorului de Nokia 3310.
LCD-ul are urmatorul pinout:
In realitate ei sunt in urmatoare ordine :RST,VOUT,GND,SCE,D/C,SDIN,CLK,VDD(3,3V) (pe schema mea, de sus in jos)
Software Design
Am implementat un soft perfect functional. O secventa de rulare in Proteus poate fi observata mai jos:
Testare:
Mentiuni soft
Mediu de dezvoltare
Librarii 3-rd party:
Poze
Cod
Bibliografie / Resurse
Presura Oana 333 CC , presura.oana@gmail.com