Introducere


Scopul proiectului este acela de a crea o simulare interactiva a unei “Parking barrier”, in genul celor de la intrarile, din parcarile supraetajate, din mall-uri. Voi incerca sa controlez acea bariera, oferind in acelasi timp si alte beneficii ce ar putea fi oferite de un asemenea sistem, cum ar fi:

  • afisarea diverselor informatii, cu privire la :
    1. starea parcarii,
    2. numarul de locuri libere,
    3. tariful de stationare/ora,
    4. numarul de locuri ocupate,
    5. program de functionare,
    6. etc,

pe un mini ecran;

  • emiterea instanta a unui bon cu pretul pentru durata sederii in parcare.

Pentru a detecta miscarea am folosit senzori de fiecare parte a barierei, cate unul pentru masinile care doresc sa iasa, respectiv sa intre in parcare.


Descriere generala


Schema bloc a sistemului este urmatoarea:

Pentru a-mi usura munca, plecand de la realizarea placutei la laborator, placa, am hotarat ca urmatoarele componente sa le conectez pe o placuta gaurita deja, in dreptul porturilor A si C. Astfel am utilizat doua barete pentru soclu de 10 pini fiecare.

Pe placuta gaurita pentru conectare, in afara de cei 4 pini (de VCC si GND) mi-au trebuit inca 13 pini(din 16 ramasi disponibili). Pentru a simula o bariera, m-am folosit de un stepper cu 6 fire, pe care l-am luat dintr-o imprimanta matriceala, conectandu-l la un ULN2003A. Pentru a-l alimenta, am folosit o sursa de calculator, care sa-mi scoata 12V. Afisajul s-a facut pe un ecran alfanumeric (2*16). Fiecare senzor de miscare (aflat de fiecare parte a barierei) a fost simulat printr-un led infrarosu, pus fata in fata cu un fototranzistor, iar in momentul cand era ceva intre ei (se intrerupea lumina), se detecta miscare. Mini imprimanta urma sa fie conectata pe seriala, iar impulsurile de ceas pentru actionarea barierei, comandarea imprimantei si-a ecranului sunt facute prin intermediul lui ATMEGA16.


Hardware design


Am utilizat :

  • doi senzori de mişcare construiţi manual, din următoarele componente:
    1. două rezistenţe de 330 OHM
    2. două leduri infraroşu (emitori)
    3. doi fototranzistori (receptori)
    4. două semireglabile de 100 K
  • un stepper cu 6 fire dintr-o imprimanta matriceala
  • o mini imprimanta
  • o placuţă perforată
  • barete pini mamă
  • un ULN2003A
  • un ecran de afisare alfanumeric (2*16)
  • plăcuţa de la etapa I de proiect

In continuare voi prezenta cateva scheme si poze hardware:

-Schema de actionare a motorului:

-Schema de folosire a ecranului, asemenea celei din laborator:

-Poze cu proiectul final:

-Schema in Eagle a proiectului:


Software Design

Programul a fost dezvoltat in WinAVR in Windows XP.

Mod de functionare:

  • In functie de partea de bariera pe care este accesat senzorul(pe portul A), se vor intreprinde diverse actiuni:

- la intrare se vor afisa numarul de locuri disponibile in parcare si pretul/ora, se va actiona motorul avand o sursa de 12 V(pe impulsuri de ceas Stepper_motor), ridicand bariera, si i se va da masinii un loc fix in parcare;

- la iesire se vor actualiza datele pe afisaj, se va calcula pretul si se va emite un bon, urmand a fi actionat motorul cu bariera pentru permiterea iesirii masinii din parcare.


Rezultate


Concluzii

* Acest sistem este un model de bariera, care chiar ar fi util de implementat intr-o parcare.

* Pretul pentru prototip, incluzand toate componentele ajunge undeva in jur de 200 lei(numai miniimprimanta valoreaza 130 lei).


Bibliografie cu link-uri utile

* uln2003-stepper-big.gif

* lab1

* pic2lcd.htm

* Stepper_motor

* doc2466.pdf

* lab0

* uln2003a.pdf


pm/prj2010/amocanu/parking-barrier.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0