Introducere
Ideea de a face un asemenea proiect a venit de la un prieten care are 2 elicoptere comandate prin telecomanda, dar din cauza acumulatorilor de proasta calitate durata de functionare nu este foarte mare.
Proiectul e constituit dintr-o masinuta teleghidata controlata de la tastatura unui calculator.
Consider acest proiect util deoarece masinuta va functiona fara alimentarea de la baterii, timpul de “joaca” crescand categoric.
Descriere generală
1. Masina cu telecomanda este una obisnuita, din comert. Telecomanda are 4 butoane: fata, spate, stanga, dreapta.
2. Am luat placa de baza din telecomanda si am montat-o pe o alta placuta.
3. Am adaugat pe placuta cate un releu pentru fiecare buton al telecomenzii(4), fiecare conectat la un pin al microcontrolerului. Cand se activeaza un pin corespunzator unui releu, acesta se inchide, astfel apasarea butonului respectiv are efect.
4. Alimentarea masinii se realizeaza prin conectarea celor 2 borne la pinul 10 si 11 al microcontrolerului, care reprezinta vcc-ul(5V) si ground-ul.
Bibliografie/Resurse
Datasheet ATmega16 http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/atmel/2466S.pdf
http://instruct1.cit.cornell.edu/courses/ee476/FinalProjects/s2003/kw84/Report/documentation.htm
http://www.codeproject.com/KB/gadgets/DigitalThermometer/ATMEGA16-pinout.jpg
Proiecte PM2009