Descriere Generala

Jocul cu linii consta in urmatorul scenariu: linii intrerupte numai intr-un anume loc vin de sus in jos cu o anumita viteza. Playerul este reprezentat dintr-un punct de 3x3pixeli, exact cat sa incapa prin gaurile liniilor intrerupte. Pentru deplasare userul foloseste cele 4 butoane, pentru miscarea stanga-dreapta, sus-jos. Jocul ar fi putut fi implementat cu mult mai multe optiuni, cum ar fi: viteza marita a liniilor sau mai multe linii pe ciclu, dar din lipsa de timp am nu am reusit decat la a ma limita la un proiect mult simplificat.

Pentru implementare am folosit un LCD de la un telefon Nokia 3310(LCD PCD8544) deoarece este foarte comun si suportul in comunitatile online este mare pentru acest tip de display.

Hardware Design

Pentru implementare am folosit un LCD de la un Nokia 3310. Telefonul nu mergea in acel moment si nu stiu daca displayul era de vina. Cert este ca atunci cand l-am pus pe placutza nu a mers. Pentru alimentare am folosit 2 diode care imi reduc tensiunea la aprox 3.5V. Pentru restul pinilor am folosit divizor de tensiune cu rezistente de 1k8 si 3k3. Totusi am reusit sa fac proiectul cu ajutorul simulatorului din Proteus.

Software Design

Pentru software am folosit driverul de la adresa mentionata la sectiunea Resurse, care facea aproape tot ce e nevoie pentru a interfata LCDul cu microcontrolerul, astfel ca am avut functie pentru linii, pentru scris, pentru punct. Toate au fost puse intr-o bucla while care la fiecare bucla parcursa face refresh la “scena”. Pentru butoane am activat pull-ups din microcontroller si verificam configuratia portului D pentru a stabili ce buton s-a apasat. Implementarea software nu este foarte stufoasa din cauza lipsei de timp, proiectul pare a avea mai mult aspect didactic.

In sursele de pe site am inclus si modelul simulat in proteus impreuna cu modelul displayului LCD.

Cod Sursa

Concluzii

Desi placa cu proiectul fizic nu mi-a mers din ce am lucrat pe simulator mi s-a parut un proiect interesant. Totusi o idee buna pentru anii viitori ar fi lasarea a mai mult de jumatate din semestru pentru pregatirea proiectului si mai putin pentru placa de baza. Initial am vrut sa folosesc LCD de la un Nokia 7250, care era color si implica mai mult cod care evident nu ar fi incaput pe 16kb ai microcontrolerului, deci un minus pentru memoria uC.

Bibiliografie/Resurse

pm/prj2010/amocanu/line_game.txt · Last modified: 2021/04/14 17:07 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0