This shows you the differences between two versions of the page.
pjv:laboratoare:2024:a04 [2024/11/04 11:27] alexandru.gradinaru [4. Servicii web] |
pjv:laboratoare:2024:a04 [2024/11/18 11:42] (current) alexandru.gradinaru [PlayFab] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== 4. Servicii web dedicate ===== | ===== 4. Servicii web dedicate ===== | ||
+ | <hidden> | ||
+ | |||
+ | de explicat sumar: | ||
+ | * - cum se utilizeaza un SDK extern in Unity | ||
+ | * - cum se foloseste/configureaza PlayFab | ||
+ | * - prezentare exemple de pe github/tutoriale (in special SpaceRumble probabil care are majoritatea elementelor din cerinta .. | ||
+ | [[https://github.com/PlayFab/PlayFab-Samples/tree/master/Samples/Unity/SpaceRumble]]) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | </hidden> | ||
==== Cerinte ===== | ==== Cerinte ===== | ||
- | Realizarea unui .. | + | Realizarea unui joc de pick-up folosind serviciile PlayFab |
+ | * Creati o scena care sa: | ||
+ | * contina un formular de autentificare | ||
+ | * selectarea unui personaj/tip de personaj (dintr-un set de minim 2) si salvare informatii player in PlayFab (nume si tip de personaj) | ||
+ | * actualizare statistici user prin event automation si cloud scripts pentru urmatoarele atribute: | ||
+ | * numar rulari ale jocului de catre un player | ||
+ | * timpul petrecut in joc | ||
+ | * numar de colectibile/obiecte colectate | ||
+ | * mentinerea unui leaderboard cu informatiile de mai sus | ||
+ | |||
+ | Bonus: interfata grafica pentru selectarea personajului/avatarului si a leaderboardului | ||
+ | |||
+ | <note tip>Daca nu ati mai lucrat cu Playfab, sugestia este sa plecati de la o scena de tip sample in Unity intrucat este ceva boostraping de facut - vedeti mai jos in documentatie </note> | ||
+ | ===== Documentatie video ====== | ||
+ | Gasiti pe MS Teams inregistrat | ||
+ | |||
+ | ===== Documentatie text ====== | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ==== PlayFab ==== | ||
+ | |||
+ | PlayFab este unul dintre serviicile web dedicate jocurilor video, oferit de Microsoft, similar cu alte servicii de la AWS, Epic Online Services, Unity, Steam si altele. | ||
+ | |||
+ | In general aceste servicii vin deja cu un SDK implementat pentru motoarele grafice cunoscute (Unity, Unreal etc), dar se pot utiliza si direct prin cereri HTTP intr-o arhitectura REST. SDK-ul este in general un wrapper peste un REST API. | ||
+ | |||
+ | Asadar, primul pas pentru folosirea oricarui serviciu dedicat este autentificare. Procesul este simplificat prin folosirea SDK-ului. | ||
+ | PlayFab acceptă o varietate de furnizori de autentificare (Microsoft, Facebook, Google etc). Acest lucru permite jocului să accepte diferite metode de autentificare și să ofere jucătorilor mai multa libertate in alegerea contului. | ||
+ | |||
+ | Folosirea SDK/API nu este foarte dificila, mai dificil (time-consuming) fiind in general configurarea serviciilor. | ||
+ | |||
+ | Putem vedea un exemplu pentru folosirea/implementarea de Facebook login: | ||
+ | [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/authentication/platform-specific-authentication/facebook-unity]] | ||
+ | |||
+ | In general platformele vin cu documentatie, tutoriale si exemple de folosire. | ||
+ | Scopul acestui laborator este sa vedeti cum se integreaza si cum se pot folosi aceste SDK-uri, astfel ca puteti folosi bineinteles atat exemplele cat si tutorialele. | ||
- | * Creati o scena ... | + | Cateva link-uri utile: |
- | * TBA | + | * [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/resources/playfab-samples|Playfab samples]] |
+ | * [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/authentication/|Informatii / tutoriale Autentificare]] | ||
+ | * [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/new-leaderboards-statistics/leaderboards/|Leaderboards]] | ||
+ | * [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/data/|PlayerData]] | ||
+ | * [[https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/automation/|Automation]] |