1. Sisteme split-screen si input

Cerinte

  • Realizati un joc multiplayer de curse cu masini split-screen (minim 2 jucatori).

Documentatie video

Gasiti pe MS Teams inregistrat

Documentatie text

Exista mai multe metode de a face un joc controlabil de mai multi jucatori in acelasi timp:

  • Non-network: jucatorii joaca pe acelasi dispozitiv prin ture, controland caractere diferite sau avand ecranul impartit
  • Network: jucatorii joaca pe dispozitive diferite, existand un server sau unul din juctori preluand si rolul de server (host) iar restul fiind clienti

Split-screen

Pentru jocuri locale de multiplayer se foloseste in general o tehnica de split-screen: folosirea mai multor camere care se afiseaza impart viewport-ul intantei locale a jocului https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-rect.html.

Astfel, pentru un split-screen vertical se pot folosi doua camere cu valorile urmatoare pentru ViewPort Rect (x, y, width, height)

Camera 1 : (0, 0, 0.5, 1) ► left
Camera 2 : (0.5, 0, 0.5, 1) ► right

iar pentru pentru un split-screen orizontal

Camera 1 : (0, 0.5, 1, 0.5) ► top
Camera 2: (0, 0, 1, 0.5) ► bottom

Controlul jucatorilor va trebui sa se codeze separat prin definirea de axe sau taste specifice fiecarui jucator.

Daca se doreste implementarea unui GUI personalizat/diferit pentru fiecare jucator, se pot folosi masti de camera (culling masks). Se vor plasa toate obiecte Jucatorului 1 intr-un layer separat (de ex Player1Layer), si obiectele jucatorului 2 in alt layer (Player2Layer) si se va asigura ca pentru fiecare camera sunt selectate layer-urile corecte (se vor exclude pentru camera 1 layer-ul cu Player2, si pentru camera 2 layer-ul cu Player 1).

pjv/laboratoare/2024/a01.txt · Last modified: 2024/10/15 22:28 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0