Deadline prezentare: 22 ian 2024 sau in ziua examenului
Punctaj: 3p
Overview: Realizarea unui joc multiplayer cu backend in echipe de pana la 4 persoane, care reuneste si extinde conceptele studiate la aceasta materie.
Genul jocului: La alegere, atat timp cat ideea se preteaza unui joc de tip multiplayer si integrarea unui sistem pentru backend. Cateva idei sunt mentionate in continuare (lista nu e exhaustiva, puteti veni cu concepte proprii).
Platforma target: La alegere, PC, mobile, etc.
Dimensiune echipa dezvoltatori: 1-4 persoane.
In continuare sunt listate cerintele tehnice necesare jocului vostru.
Game launcher cu autentificare: Va trebui sa integrati si implementati un sistem de register si logic cu un backend la alegere (ex. PlayFab). Puteti folosi si variante third-party de autentificare, daca doriti, login via Steam, Google Play Games, Facebook, etc., alegerea depinde de platforma target.
Sistem de customizare sincronizat in backend: Indiferent de tipul de joc, va trebui sa implementati un sistem de customizare, care sa citeasca si/sau salveze date relevante in backend. Acest sistem depinde de tipul de joc pe care-l veti implementa, va oferim cateva exemple:
Sistem de matchmaking. Acesta are rolul de a gasi si de a aloca jucatorii in sesiuni de joc bazat pe anumite criterii. Exemple de astfel de criterii pot include:
Sincronizare joc in retea cu minim 2 clienti: Similar laboratului precent, jocul vostru va trebui sa poata fie jucat online. Puteti opta pentru un joc de tip host si clienti sau server si clienti. In final, jocul va trebui sa poata sa fie jucat de minim 2 clienti in mod concurent.
Sinronizare sisteme relevante in retea: Intrucat componenetele ce se supun sincronizarii depind de la joc la joc, cerinta acesta se refera la implementarea sincronizarii in retea a sistemelor de joc relevante. Cateva exemple:
Arhitectura cod modulara: Cerinta este mai mult impusa pentru a facilita lucrul in echipa. La nivel de echipa, studiati la inceput (inainte de implementare) workflow-uri eficiente pentru:
Server hosting: Realizati un build pentru server si hostati-l remote. De exemplu, PlayFab MPS permite un astfel de deployment pe server-ele lor. Astfel, clientii se vor conecta acum la server-ul remote cand incep sesiunea de joc
Voice chat: Sistem de voice chat (cu sau fara proximity). De exemplu, Photon are un modul auxiliar “Voice 2”, care se poate integra cu Fusion
Economy system
“Beta testing”: Incheiati etapa din prototipare prin a “lansa” jocul intr-o capacitate simpla. De ex., hostati build-ul de client/host pe itch.io astfel incat sa poata fi testat rapid