Realizarea unui joc de pick-up folosind serviciile PlayFab
Bonus: interfata grafica pentru selectarea personajului/avatarului si a leaderboardului
Gasiti pe MS Teams inregistrat
PlayFab este unul dintre serviicile web dedicate jocurilor video, oferit de Microsoft, similar cu alte servicii de la AWS, Epic Online Services, Unity, Steam si altele.
In general aceste servicii vin deja cu un SDK implementat pentru motoarele grafice cunoscute (Unity, Unreal etc), dar se pot utiliza si direct prin cereri HTTP intr-o arhitectura REST. SDK-ul este in general un wrapper peste un REST API.
Asadar, primul pas pentru folosirea oricarui serviciu dedicat este autentificare. Procesul este simplificat prin folosirea SDK-ului. PlayFab acceptă o varietate de furnizori de autentificare (Microsoft, Facebook, Google etc). Acest lucru permite jocului să accepte diferite metode de autentificare și să ofere jucătorilor mai multa libertate in alegerea contului.
Folosirea SDK/API nu este foarte dificila, mai dificil (time-consuming) fiind in general configurarea serviciilor.
Putem vedea un exemplu pentru folosirea/implementarea de Facebook login: https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/authentication/platform-specific-authentication/facebook-unity
In general platformele vin cu documentatie, tutoriale si exemple de folosire. Scopul acestui laborator este sa vedeti cum se integreaza si cum se pot folosi aceste SDK-uri, astfel ca puteti folosi bineinteles atat exemplele cat si tutorialele.
Cateva link-uri utile: