4. Servicii web dedicate

Cerinte

Realizarea unui joc de pick-up folosind serviciile PlayFab

  • Creati o scena care sa:
    • contina un formular de autentificare
    • selectarea unui personaj/tip de personaj (dintr-un set de minim 2) si salvare informatii player in PlayFab (nume si tip de personaj)
    • actualizare statistici user prin event automation si cloud scripts pentru urmatoarele atribute:
      • numar rulari ale jocului de catre un player
      • timpul petrecut in joc
      • numar de colectibile/obiecte colectate
    • mentinerea unui leaderboard cu informatiile de mai sus

Bonus: interfata grafica pentru selectarea personajului/avatarului si a leaderboardului

Daca nu ati mai lucrat cu Playfab, sugestia este sa plecati de la o scena de tip sample in Unity intrucat este ceva boostraping de facut - vedeti mai jos in documentatie

Documentatie video

Gasiti pe MS Teams inregistrat

Documentatie text

PlayFab

PlayFab este unul dintre serviicile web dedicate jocurilor video, oferit de Microsoft, similar cu alte servicii de la AWS, Epic Online Services, Unity, Steam si altele.

In general aceste servicii vin deja cu un SDK implementat pentru motoarele grafice cunoscute (Unity, Unreal etc), dar se pot utiliza si direct prin cereri HTTP intr-o arhitectura REST. SDK-ul este in general un wrapper peste un REST API.

Asadar, primul pas pentru folosirea oricarui serviciu dedicat este autentificare. Procesul este simplificat prin folosirea SDK-ului. PlayFab acceptă o varietate de furnizori de autentificare (Microsoft, Facebook, Google etc). Acest lucru permite jocului să accepte diferite metode de autentificare și să ofere jucătorilor mai multa libertate in alegerea contului.

Folosirea SDK/API nu este foarte dificila, mai dificil (time-consuming) fiind in general configurarea serviciilor.

Putem vedea un exemplu pentru folosirea/implementarea de Facebook login: https://learn.microsoft.com/en-us/gaming/playfab/features/authentication/platform-specific-authentication/facebook-unity

In general platformele vin cu documentatie, tutoriale si exemple de folosire. Scopul acestui laborator este sa vedeti cum se integreaza si cum se pot folosi aceste SDK-uri, astfel ca puteti folosi bineinteles atat exemplele cat si tutorialele.

Cateva link-uri utile:

pjv/laboratoare/2024/a04.txt · Last modified: 2024/11/18 11:42 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0