Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:laboratoare:15 [2023/01/17 20:07]
mihai.nan [Aplicatie Design Patterns]
poo:laboratoare:15 [2023/01/17 20:09] (current)
mihai.nan
Line 1: Line 1:
 ===== Laboratorul 14. ===== ===== Laboratorul 14. =====
  
-==== Aplicatie Design Patterns ​====+ 
 +Realizați o arhitectură unificată, similară cu Collections,​ pentru manipularea listelor care să conțină:​ 
 +  * interfața //​**Function**//,​ parametrizată corespunzător,​ care conține o metodă //​**execute**//,​ având ca parametru un obiect de tip //**A**// și un rezultat de tip //**B**//, unde //**A**// și //**B**// sunt două tipuri formale; 
 +  * interfața //​**Addition**//​ folosită pentru a calcula suma a două numere de tip //**T**//, unde //**T**// este un subtip al lui //​**Number**//​ (aceasta va conține o metodă //​**zero**//​ care va întoarce elementul neutru al operației de adunare și o metodă //​**add**//,​ care primește două obiecte de tip //**T**// și returnează suma lor); 
 +  * doi algoritmi polimorfici:​ //​**reverse**//​ care inversează elementele unei liste și //**sum**// care calculează suma elementelor din listă; acești algoritmi trebuie să poată fi folosiți pe implementări diferite de liste, deoarece le abordează la nivel de interfață;​ 
 +  * o serie de metode care au un comportament similar cu funcționalele din paradigma funcțională. În cadrul acestei paradigme, funcțiile sunt valori de ordinul 1 ce pot fi manipulate ca orice altă valoare, iar funcționalele sunt funcții care manipulează alte funcții, primindu-le ca argumente sau returnându-le ca rezultat, în functie de cum e nevoie, fiind foarte utile în aplicarea anumitor modele de calcul des folosite. 
 + 
 +Veți porni implementarea de la clasa **//​ListUtil//​**,​ pusă la dispoziție în arhiva laboratorului. 
 + 
 +Explicatii pentru functionale:​ 
 + 
 +-**foldl**(function,​ init, list)- returnează rezultatul aplicării functiei function pe rând asupra unui element din listă si a unui acumulator init. Ordinea folosirii elementelor din listă este de la stânga la dreapta; 
 +Exemplu: 
 +foldl(f(x, y) x + y, 5, [0, 1, 2, 3]) => 11  
 + 
 +-**foldr**(function,​ init, list)- are un comportament similar cu foldl, însă ordinea folosirii elementelor din listă este de la dreapta la stânga; 
 +Exemplu: 
 +foldr(f(x, y) y, 4, [0, 1, 2, 3]) => 0 
 + 
 +-**map**(function,​ list)- returnează lista rezultatelor aplicării unei functii f asupra fiecărui element dintr-o listă; 
 +Exemplu: 
 +map(f(x) ​2*x,[0, 1, 2, 3]) => [0, 2, 4, 6] 
 + 
 +-**filter**(predicat,​ list)- returnează lista elementelor dintr-o listă care satisfac un predicat p (un predicat îl vom percepe ca o functie care are un rezultat de tip Boolean); 
 +Exemplu: 
 +filter(f(x) ​x % 2 == 0, P[0, 1, 2, 3]) => [0, 2] 
 + 
 +-**reduce**(function,​ list)- aplică functia pentru primele două elemente din lista, apoi pentru rezultatul obtinut anterior si urmatorul element si tot asa; 
 +Exemplu: 
 +reduce(f(x, y) = x + y, [47, 11, 42, 13]) => 113 
 + 
 +-**all**(predicat,​ list)- primeste un predicat (metoda ce are ca rezultat un boolean) si verifică dacă toate elementele din listă satisfac predicatul;​ 
 +Exemplu: 
 +all(f(x) = x > 0, [0, 1, 2, 3]) => True ;  
 +all(f(x) = x % 2 == 0, [0, 1, 2, 3]) => False 
 + 
 +-**any**(predicat,​ list)- primeste un predicat si verifică dacă exista cel putin un element în lista care satisface predicatul. 
 +Exemplu: 
 +any(f(x) = x < 0,[1, 2, 3, 4]) => False ; 
 +any(f(x) = x % 2 == 0,[1, 2, 3]) => True 
 + 
 +Pentru testare, completati exemplele din clasa Test.
  
 <​hidden>​ <​hidden>​
 +<​HTML>​
 +  <iframe src="​https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​_media/​poo/​laboratoare/​laborator_13.pdf"​ width="​740"​ height="​720"></​iframe>​
 +</​HTML>​
 +</​hidden>​
 +
 +{{:​poo:​laboratoare:​arhiva_13.zip|Arhiva laborator}}
 +
 +
 +
 +
 +<​hidden>​
 +
 +
 +==== Aplicatie Design Patterns ====
 +
 +
 Scopul vostru este să dezvoltați o aplicație care ajută elevii din clasa a 3-a să rezolve expresii artimetice. Aplicația voastră va primi ca input un String ce conține o expresie și va arăta elevului pas cu pas cum se rezolvă expresia. ​ Scopul vostru este să dezvoltați o aplicație care ajută elevii din clasa a 3-a să rezolve expresii artimetice. Aplicația voastră va primi ca input un String ce conține o expresie și va arăta elevului pas cu pas cum se rezolvă expresia. ​
  
poo/laboratoare/15.1673978868.txt.gz · Last modified: 2023/01/17 20:07 by mihai.nan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0