Laboratorul 12.

Problema 1

Pornind de la codul de mai jos, asigurați faptul că se va apela codul aferent tipului dinamic al parametrului, definind clasele Hero, Warrior, Ninja, Rogue și StormFire, în mod minimal!

public class Binding{
    public static void main(String args[]) {
        Hero h1 = new Warrior(), h2 = new Ninja();
        Hero h3 = new Rogue();
        BadLuck bl = new StormFire();
        bl.execute(h1);
        bl.execute(h2);
        bl.execute(h3);
    }
}
 
abstract class BadLuck {
    abstract void execute(Hero h);
    abstract void execute(Warrior w);
    abstract void execute(Ninja n);
    abstract void execute(Rogue r);
}

Clasele Hero și BadLuck sunt clase abstracte!

Problema 2

Să se definească o clasă generica ArrayMap, pentru un dicționar realizat din doi vectori (un vector de chei și un vector de valori asociate, obiecte din clasa Vector), care să poată înlocui o clasă HashMap sau TreeMap. Astfel, această clasă va extinde clasa AbstractMap, suprascriind următoarele metode:

public String toString();
public V put(K, V);
public V get(Object );
public Set<K> keySet();
public Collection<V> values();
public Set<Map.Entry<K, V>> entrySet(); // atentie! Se va defini o clasa interna pentru o intrare in dictionar - **//Map.Entry//**

Afișați dicționarul folosind System.out.println(dictionar) si apoi folosind un Iterator pentru a parcurge mulțimea intrarilor generată de metoda entrySet.

Problema 3

Pornind de la clasa abstractă AMatrix, pusă la dispoziție în arhiva laboratorului, implementați clasa IntegerMatrix care moștenește această clasă abstractă și modelează un tablou bidimensional cu numere întregi. Clasa AMatrix moștenește clasa ArrayList. Astfel, matricea propriu-zisă este un obiect de tip ArrayList care conține elemente de tip ArrayList. Clasa va conține metode pentru următoarele operații: afișarea matricei, adunarea a două matrice, și metoda sum pentru a aduna două elemente!.

//afisare
public String toString();
//sum
public Integer sum(Integer obj1, Integer obj2) 
//adunare
public AMatrix addition(AMatrix m);

Folosiți iteratori pentru parcurgerea colecțiilor sau bucle for each!

Problema 4

Definiți clasa GenericListMethods care să implementeze interfața, pusă la dispoziție în arhiva laboratorului, GenericInterface. Această interfață conține operații care prelucrează o listă, cu elemente de tip Comparable. Metoda removeDuplicates primește ca parametru un obiect de tip ArrayList și transformă lista într-on mulțime, eliminând duplicatele. Metoda max are ca parametru tot un ArrayList și returnează elementul maximal din listă. Ultima metodă conținută de interfață, binarySearch, este folosită pentru a determina poziția unei valori într-o listă ordonata, uzitând pentru aceasta algoritmul de căutare binară, detaliat în blocul de cod de mai jos.

int BinarySearch(v, start, end, x) { 
    //conditia de oprire (x nu se afla in v)
    if (start > end) 
        return -1;	
    //etapa divide
    int mid = (start + end) / 2;
    //etapa stapaneste
    if (v[mid] == x) 
        return mid;
    if (v[mid] > x) 
        return BinarySearch(v, start, mid-1, x);
    if (v[mid] < x) 
        return BinarySearch(v, mid+1, end, x);
}

Arhivă laborator

poo/laboratoare/09.txt · Last modified: 2023/12/09 11:43 by carmen.odubasteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0