Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:laboratoare:14 [2019/01/14 11:43]
carmen.odubasteanu
poo:laboratoare:14 [2022/12/22 20:23] (current)
carmen.odubasteanu
Line 1: Line 1:
-===== Laboratorul ​14. =====+===== Laboratorul ​13. =====
  
-==== Aplicatie Design Patterns ====+=== Problema 1 === 
 +Pornind de la diagrama data, implementati clasele si interfetele din diagrama si cele care mai sunt necesare pentru a putea  apoi sa construiti un obiect de tip **//​IceCream//​** ce contine doua toppinguri: **//​Chocolate//​** si **//​Vanilla//​**. Afisati pretul si descrierea acestei inghetate (design pattern-ul Decorator)
  
-Scopul vostru este să dezvoltați o aplicație care ajută elevii din clasa a 3-a să rezolve expresii artimetice. Aplicația voastră va primi ca input un String ce conține o expresie și va arăta elevului pas cu pas cum se rezolvă expresia. Această aplicație se va numi "​Arithmo"​. Formatul expresiilor de input va fi: **(operand operator operand)** unde operatorul poate fi ''​*,​/,​-,​+''​ iar operanzii pot fi valori numerice sau alte expresii. Un posibl input poate fi ''​(2 + ( (9 3) ( (5 2) - (6 * 1))))''​. Evolutia expresiei ​va fi: ''​(2 + (3 * (10 - 6))) -> (2 + (3 * 4)) -> (2 + 12) -> 14''​.+In constructorul fiecarui topping, respectiv in constructorul ​**//BasicIceCream//​** se va afisa un mesaj prin care se specifica ce se adauga.
  
-<iframe src="​https://ocw.cs.pub.ro/​courses/​_media/​poo/​laboratoare/​lab12_var_final.pdf"​ width="​640"​ height="​720"></​iframe>​+PreturibasicIceCream 0.5, ciocolata 1.5, vanilie 2.
  
 +Descriere metode:
 +  * **getDescription()**:​ returneaza elementele componente ale inghetatei pana acum(adica lista tuturor componentelor adaugate anterior plus topping-ul curent);
 +  * **getPrice()**:​ returneaza costul curent al inghetatei(suma tuturor elementelor adaugate anterior + costul toppingului curent).
 +
 +{{:​poo:​laboratoare:​uml.png?​600|}}
 +
 +
 +<note important>​Pentru a putea adauga functionalitate (in cazul de fata un topping) unui obiect, vom avea nevoie de o referinta catre obiectul respectiv in decorator. ​
 +Un con (obiect de tipul BasicIceCream) fara topping este considerat tot o inghetata!</​note>​
 +<note warning>
 +Pentru a putea adauga topping-uri avem nevoie de un con!
 +</​note>​
 +//**Exemplu output:**//
 +<​code>​
 +Adding cone
 +Adding choco
 +Adding vanilla
 +Ingrediente:​ cone, chocolate, vanilla
 +Cost: 4.0
 +</​code>​
 +
 +=== Problema 2 ===
 +Sa se scrie un program pentru afisarea pe ecran a liniilor aflate pe pozitii impare dintr-un fisier text. Fiecare linie va fi precedata de numarul ei si un spatiu. In implementare,​ se va folosi un obiect de tip //​**LineNumberReader**//​. Tratati toate exceptiile care ar putea sa apara exact acolo unde apar! Atentie la inchiderea fisierelor – sa se faca chiar daca apare exceptie la citire!
 +
 +Pentru validarea acestei cerinte, puteti folosi fisierul text //​test01.in//​ pus la dispozitie in arhiva laboratorului.
 +
 +=== Problema 3 ===
 +Sa se scrie un program care citeste un text de la tastura si il salveaza intr-un fisier pe disc. Citirea se va face pana la introducerea cuvantului //​**exit**//​. In implementare se va uzita metoda //​**readLine()**//​ pentru un obiect de tip //​**DataInputStream**//​ sau //​**BufferedReader**//​. Tratati toate exceptiile care ar putea sa apara!
 +
 +=== Problema 4 ===
 +Sa se implementeze un program care citeste din fisierul //​test02.in//​ un text si determina numarul de cuvinte din text. Pentru citire se vor utiliza un obiect de tip //​**FileReader**//​ si unul de tip //​**StreamTokenizer**//​.
 +<code java>
 +FileReader in = new FileReader(new File("​test02.in"​));​
 +StreamTokenizer str = new StreamTokenizer(in);​
 +</​code>​
 +
 +=== Problema 5 ===
 +Realizați o arhitectură unificată, similară cu Collections,​ pentru manipularea listelor care să conțină:
 +  * interfața //​**Function**//,​ parametrizată corespunzător,​ care conține o metodă //​**execute**//,​ având ca parametru un obiect de tip //**A**// și un rezultat de tip //**B**//, unde //**A**// și //**B**// sunt două tipuri formale;
 +  * interfața //​**Addition**//​ folosită pentru a calcula suma a două numere de tip //**T**//, unde //**T**// este un subtip al lui //​**Number**//​ (aceasta va conține o metodă //​**zero**//​ care va întoarce elementul neutru al operației de adunare și o metodă //​**add**//,​ care primește două obiecte de tip //**T**// și returnează suma lor);
 +  * doi algoritmi polimorfici:​ //​**reverse**//​ care inversează elementele unei liste și //**sum**// care calculează suma elementelor din listă; acești algoritmi trebuie să poată fi folosiți pe implementări diferite de liste, deoarece le abordează la nivel de interfață;​
 +  * o serie de metode care au un comportament similar cu funcționalele din paradigma funcțională. În cadrul acestei paradigme, funcțiile sunt valori de ordinul 1 ce pot fi manipulate ca orice altă valoare, iar funcționalele sunt funcții care manipulează alte funcții, primindu-le ca argumente sau returnându-le ca rezultat, în functie de cum e nevoie, fiind foarte utile în aplicarea anumitor modele de calcul des folosite.
 +
 +Veți porni implementarea de la clasa **//​ListUtil//​**,​ pusă la dispoziție în arhiva laboratorului.
 +
 +Explicatii pentru functionale:​
 +
 +-**foldl**(function,​ init, list)- returnează rezultatul aplicării functiei function pe rând asupra unui element din listă si a unui acumulator init. Ordinea folosirii elementelor din listă este de la stânga la dreapta;
 +Exemplu:
 +foldl(f(x, y) = x + y, 5, [0, 1, 2, 3]) => 11 
 +
 +-**foldr**(function,​ init, list)- are un comportament similar cu foldl, însă ordinea folosirii elementelor din listă este de la dreapta la stânga;
 +Exemplu:
 +foldr(f(x, y) = y, 4, [0, 1, 2, 3]) => 0
 +
 +-**map**(function,​ list)- returnează lista rezultatelor aplicării unei functii f asupra fiecărui element dintr-o listă;
 +Exemplu:
 +map(f(x) = 2*x,[0, 1, 2, 3]) => [0, 2, 4, 6]
 +
 +-**filter**(predicat,​ list)- returnează lista elementelor dintr-o listă care satisfac un predicat p (un predicat îl vom percepe ca o functie care are un rezultat de tip Boolean);
 +Exemplu:
 +filter(f(x) = x % 2 == 0, P[0, 1, 2, 3]) => [0, 2]
 +
 +-**reduce**(function,​ list)- aplică functia pentru primele două elemente din lista, apoi pentru rezultatul obtinut anterior si urmatorul element si tot asa;
 +Exemplu:
 +reduce(f(x, y) = x + y, [47, 11, 42, 13]) => 113
 +
 +-**all**(predicat,​ list)- primeste un predicat (metoda ce are ca rezultat un boolean) si verifică dacă toate elementele din listă satisfac predicatul;
 +Exemplu:
 +all(f(x) = x > 0, [0, 1, 2, 3]) => True ; 
 +all(f(x) = x % 2 == 0, [0, 1, 2, 3]) => False
 +
 +-**any**(predicat,​ list)- primeste un predicat si verifică dacă exista cel putin un element în lista care satisface predicatul.
 +Exemplu:
 +any(f(x) = x < 0,[1, 2, 3, 4]) => False ;
 +any(f(x) = x % 2 == 0,[1, 2, 3]) => True
 +
 +Pentru testare, completati exemplele din clasa Test.
 +
 +<​hidden>​
 +<​HTML>​
 +  <iframe src="​https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​_media/​poo/​laboratoare/​laborator_13.pdf"​ width="​740"​ height="​720"></​iframe>​
 +</​HTML>​
 +</​hidden>​
 +
 +{{:​poo:​laboratoare:​arhiva_13.zip|Arhiva laborator}}
  
-{{:​poo:​laboratoare:​laborator12_schelet.zip|Schelet de laborator}} 
poo/laboratoare/14.1547458989.txt.gz · Last modified: 2019/01/14 11:43 by carmen.odubasteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0