Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:laboratoare:12 [2017/10/30 20:59]
127.0.0.1 external edit
poo:laboratoare:12 [2021/01/11 17:57] (current)
carmen.odubasteanu
Line 2: Line 2:
  
  
 +==== Probleme ====
 +
 +
 +=== 1) Singleton ===
 +
 +Realizati o aplicatie in care veti construi o clasa **ShopSingleton** folosind design pattern-ul **Singleton**. Clasa va avea urmatorii membrii: ​
 +  * name (String)
 +  * products (o lista de produse)
 +In acest caz veti avea o clasa **Product** care descrie un produs, caracterizat prin pret, care va fi float si un nume, care va fi un String. ​
 +
 +In **ShopSingleton** va exista o metoda void numita **//​showProducts//​**,​ care va afisa produsele din magazin. ​
 +Veti avea o clasa Test, in care veti avea implementate urmatoarele metode: ​
 +  * addProduct(Product) - veti adauga un produs in magazin, ​
 +  * removeProduct(Product) - eliminarea unui produs din magazin, ​
 +  * getCheapestProduct() - va returna produsul cel mai ieftin din magazin
 +Si un main in care veti testa aceste metode.
 +
 +=== 2) Factory ===
 +
 +Modificati exercitiul anterior astfel: clasa **Product** va fi abstracta si va fi extinsa de urmatoarele clase, care vor diferi printr-o metoda **getPriceReduced** de tip float, care va returna pretul redus al unui produs, depinzand de categoria acestuia: ​  
 +  * Book (15\%)
 +  * Food (20\%)
 +  * Beverage (5\%)
 +  * Computer (10\%). ​
 +Clasa prin care se vor crea obiectele de tip **Product** se va numi **ProductFactory** si va avea o metoda
 +** factory(String type, String nameProduct,​ float productPrice) ** 
 +care va returna un obiect de tip **Product**,​ construit cu **productName** si **productPrice**,​ in functie de tipul de produs dorit de utilizator, specificat prin parametrul **type**.
 +
 +=== 3) Observer ===
 +Implementati un mini-sistem de notificare a utilizatorilor abonati la un canal Youtube. Veti implementa o clasa-subiect numita **Channel**,​ care va reprezenta un canal si o clasa-observator numita **User**, care va reprezenta un utilizator.
 +Clasa **Channel** va contine o lista de utilizatori abonati la canalul respectiv, un membru de tip String ce va reprezenta numele canalului si urmatoarele metode:
 +  * void subscribe (User user) - se va adauga un utilizator in lista de abonati
 +  * void unsubscribe (User user) - se va sterge un utilizator din lista de abonati
 +  * void notify (String notification) - se va trimite o notificare (mesaj de tip String) tuturor utilizatorilor din lista de abonati (de exemplu ca s-a incarcat un nou videoclip pe canal)
 +Testati clasele implementate intr-un main.
 +
 +=== 4) Strategy ===
 +
 +Implementati un mini-sistem de calcul al pensiilor lunare in functie de anii de vechime si pe baza unui salariu lunar dat. Interfata **Strategy** va contine o metoda **calcul(int aniVechime, float salariu)** care returneaza un float. Veti avea de implementat clasele:
 +  * TwentyStrategy,​ care calculeaza pensia dupa formula aniVechime / 20 * salariu
 +  * ThirtyStrategy,​ cu pensia calculata dupa formula aniVechime / 30 * salariu ​
 +  * FortyStrategy,​ cu pensia calculata ca aniVechime / 40 * salariu.
 +Creati o clasa numita Pensionar, care contine trei membri (int aniVechime, float salariu si Strategy strategy) si o metoda de tip float getPensie(),​ care va returna pensia calculata folosind strategiile enuntate anterior in urmatorul fel:
 +  * daca 20 <= aniVechime < 30, atunci se va folosi TwentyStrategy
 +  * daca 30 <= aniVechime < 40, atunci se va folosi ThirtyStrategy
 +  * daca 40 <= aniVechime, atunci se va folosi FortyStrategy
 +Testati functionarea sistemului intr-un main.
 +
 +=== 5) Visitor ===
 +
 +Pornind de la exemplul prezentat in breviar la Visitor, implementati comenzile ls si cat pentru fisiere (clasele **Ls** si **Cat**). ​
 +
 +Clasele **Fisier** si **Director** mostenesc o clasa abstracta **Repository**,​ care este de tip **Visitable**,​ iar clasa **Director** contine o lista de **Repository**-uri,​ care reprezinta fisierele si folderele din folderul respectiv. ​
 +
 +Clasa **Director** va contine o metoda de tip void **addChild**(Repository rep), care va adauga un Repository in lista de Repository-uri din folder (aici puteti sa va folositi de clasa **File**, mai precis de una dintre metodele list(), care returneaza un array de String-uri de nume de fisiere si foldere din folderul curent, sau listFiles(),​ care returneaza o lista de obiecte de tip File (fisiere si foldere).
 +
 +In clasa **Cat**, la visit(Fisier),​ veti folosi citirea din fisiere pentru a afisa continutul unui fisier.
 +
 +
 +<​hidden>​
 +<​HTML>​
 +  <iframe src="​https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​_media/​poo/​laboratoare/​lab12_var_final.pdf"​ width="​640"​ height="​720"></​iframe>​
 +</​HTML>​
 +
 +<​html>​
 +  <iframe src="​https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​_media/​poo/​laboratoare/​poo_lab12_v1.pdf"​ width="​640"​ height="​720"></​iframe>​
 +</​html>​
 +</​hidden>​
 +
 +<​hidden>​
 +{{:​poo:​laboratoare:​laborator12_schelet.zip|Schelet de laborator}}
 +
 +Scopul vostru este să dezvoltați o aplicație care ajută elevii din clasa a 3-a să rezolve expresii artimetice. Aplicația voastră va primi ca input un String ce conține o expresie și va arăta elevului pas cu pas cum se rezolvă expresia. Această aplicație se va numi "​Arithmo"​. Formatul expresiilor de input va fi: **(operand operator operand)** unde operatorul poate fi ''​*,/,​-,​+''​ iar operanzii pot fi valori numerice sau alte expresii. Un posibl input poate fi ''​(2 + ( (9 / 3) * ( (5 * 2) - (6 * 1))))''​. Evolutia expresiei va fi: ''​(2 + (3 * (10 - 6))) -> (2 + (3 * 4)) -> (2 + 12) -> 14''​.</​hidden>​
poo/laboratoare/12.1509389957.txt.gz · Last modified: 2017/12/13 01:48 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0