Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

poo:laboratoare:02 [2018/09/22 20:53]
mihai.nan [Problema 2]
poo:laboratoare:02 [2023/10/01 10:10] (current)
carmen.odubasteanu [Problema 1]
Line 8: Line 8:
  
 ====Problema 1==== ====Problema 1====
-Să se determine numărul de apariții a șirului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$, ​folosind+Să se determine numărul de apariții a șirului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$, ​in doua moduri, astfel
-  * metoda ''​substring'';​ +  * folosind ​metoda ''​substring'';​ 
-  * metoda ''​indexOf''​.+  * folosind ​metoda ''​indexOf''​.
 Exemplu Exemplu
  
 <code java> <code java>
-String ​s1 = "​si";​ +String ​s2 = "​si";​ 
-String ​= "sir1 si cu sir2 fac un sir3";+String ​s1 = "sir1 si cu sir2 fac un sir3";
 </​code>​ </​code>​
 **Rezultat:​** 4. **Rezultat:​** 4.
Line 25: Line 25:
  
 ====Problema 2==== ====Problema 2====
-Să se scrie o metodă care primește ca argumente un șir $s_{1}$ și un cuvânt $s_{2}$. Metoda întoarce numărul de apariții al șirului ​$s_{2}$ în șirul $s_{1}$. Se consideră următoarele situații:+Să se scrie o metodă care primește ca argumente un șir $s_{1}$ și un cuvânt $s_{2}$. Metoda întoarce numărul de apariții al cuvantului ​$s_{2}$ în șirul $s_{1}$. Se consideră următoarele situații:
   - Se folosește metoda ''​split''​ a clasei ''​String'',​ iar ca delimitator unic al cuvintelor caracterul spațiul.   - Se folosește metoda ''​split''​ a clasei ''​String'',​ iar ca delimitator unic al cuvintelor caracterul spațiul.
   - Se folosește clasa ''​StringTokenizer'',​ iar ca separatori se vor considera caracterele '':​ , .  - ?''​ spațiul și new line.   - Se folosește clasa ''​StringTokenizer'',​ iar ca separatori se vor considera caracterele '':​ , .  - ?''​ spațiul și new line.
Line 34: Line 34:
  
 ====Problema 3==== ====Problema 3====
-Să se genereze un obiect de tip **//Vector//** ce conține $20$ de numere întregi ​ din intervalul $[0..10]$. Acestea se vor genera random, folosind metoda ​**//nextInt//**+Să se genereze un obiect de tip ''​Vector'' ​ce conține $20$ de numere întregi ​ din intervalul $[0..10]$. Acestea se vor genera random, folosind metoda ​''​nextInt''​
-  - Să se scrie o metodă care primește ca parametri un obiect de tip **//Vector//**, generat anterior, şi un număr întreg $x$. Funcția va elimina fiecare apariție a lui $x$ din vector și va întoarce numărul de apariții al lui $x$. Testați metoda implementată. +  - Să se scrie o metodă care primește ca parametri un obiect de tip ''​Vector''​, generat anterior, şi un număr întreg $x$. Funcția va elimina fiecare apariție a lui $x$ din vector și va întoarce numărul de apariții al lui $x$. Testați metoda implementată. 
-  - Să se scrie o metodă ​**//main//** în care, pentru vectorul generat anterior, se determină valoarea componentei maxime, poziţia componentei minime şi media aritmetică a elementelor din vector.  +  - Să se scrie o metodă ​''​main'' ​în care, pentru vectorul generat anterior, se determină valoarea componentei maxime, poziţia componentei minime şi media aritmetică a elementelor din vector.  
 +<note important>​**Atentie!** Se vor folosi metode din clasa ''​Vector''​ pentru operatiile cerute! 
 +</​note>​
 <code java> <code java>
 Random generator= new Random(); Random generator= new Random();
 int nr = generator.nextInt(valMax));​ int nr = generator.nextInt(valMax));​
 +....
 </​code>​ </​code>​
  
 ====Problema 4==== ====Problema 4====
-Implementați o clasă care să conțină, în metoda ​**//main//**, două obiecte de tip **//Vector//**, reprezentând două mulțimi cu numere întregi. Considerând că nu există elemente duplicate, să se realizeze operațiile elementare cu mulțimi: reuniunea, intersecția și diferența dintre prima mulțime și a doua.+Implementați o clasă care să conțină, în metoda ​''​main''​, două obiecte de tip ''​Vector''​, reprezentând două mulțimi cu numere întregi. Considerând că nu există elemente duplicate, să se realizeze operațiile elementare cu mulțimi: reuniunea, intersecția și diferența dintre prima mulțime și a doua.
  
-Pentru testare, se vor introduce în vectori minimum zece elemente. Pentru fiecare operație elementară cu mulțimi, se va folosi un obiect de tip **//Vector//** pentru a se reține rezultatul.+Pentru testare, se vor introduce în vectori minimum zece elemente. Pentru fiecare operație elementară cu mulțimi, se va folosi un obiect de tip ''​Vector'' ​pentru a se reține rezultatul.
 <code java> <code java>
 boolean ok = v.contains(2);​ boolean ok = v.contains(2);​
Line 61: Line 63:
 cuvinte[0] = "​terorist";​ cuvinte[0] = "​terorist";​
 cuvinte[1] = "​bomba";​ cuvinte[1] = "​bomba";​
-Problema4 prb4 = new Problema4();+Problema5 prb5 = new Problema5();
 String rezultat; String rezultat;
-rezultat = prb4.cenzurare(text,​ cuvinte);+rezultat = prb5.cenzurare(text,​ cuvinte);
 </​code>​ </​code>​
 ====Problema 6==== ====Problema 6====
-Să se realizeze o clasă care să conțina, în metoda ​**//main//**, un obiect de tip **//Vector//** în care să se introducă mai multe tipuri de obiecte (//**int**////**double**////**float**////**String**////**char**////**boolean**//). Pentru fiecare tip, să se determine câte elemente de acest tip există în vector (se va folosi un al doilea vector în care se va introduce numărul de apariții).+Să se realizeze o clasă care să conțina, în metoda ​''​main''​, un obiect de tip ''​Vector'' ​în care să se introducă mai multe tipuri de obiecte (''​int''​''​double''​''​float''​''​String''​''​char''​''​boolean''​). Pentru fiecare tip, să se determine câte elemente de acest tip există în vector (se va folosi un al doilea vector în care se va introduce numărul de apariții).
 <code java> <code java>
 Vector v = new Vector(); Vector v = new Vector();
poo/laboratoare/02.1537638798.txt.gz · Last modified: 2018/09/22 20:53 by mihai.nan
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0