This shows you the differences between two versions of the page.
poo:laboratoare:02 [2018/09/22 20:52] mihai.nan [Problema 1] |
poo:laboratoare:02 [2023/10/01 10:10] (current) carmen.odubasteanu [Problema 1] |
||
---|---|---|---|
Line 8: | Line 8: | ||
====Problema 1==== | ====Problema 1==== | ||
- | Să se determine numărul de apariții a șirului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$, folosind: | + | Să se determine numărul de apariții a șirului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$, in doua moduri, astfel: |
- | * metoda ''substring''; | + | * folosind metoda ''substring''; |
- | * metoda ''indexOf''. | + | * folosind metoda ''indexOf''. |
Exemplu | Exemplu | ||
<code java> | <code java> | ||
- | String s1 = "si"; | + | String s2 = "si"; |
- | String s = "sir1 si cu sir2 fac un sir3"; | + | String s1 = "sir1 si cu sir2 fac un sir3"; |
</code> | </code> | ||
**Rezultat:** 4. | **Rezultat:** 4. | ||
Line 25: | Line 25: | ||
====Problema 2==== | ====Problema 2==== | ||
- | Să se scrie o metodă care primește ca argumente un șir $s_{1}$ și un cuvânt $s_{2}$. Metoda întoarce numărul de apariții al șirului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$. Se consideră următoarele situații: | + | Să se scrie o metodă care primește ca argumente un șir $s_{1}$ și un cuvânt $s_{2}$. Metoda întoarce numărul de apariții al cuvantului $s_{2}$ în șirul $s_{1}$. Se consideră următoarele situații: |
- | - Se folosește metoda **//split//** a clasei **//String//**, iar ca delimitator unic al cuvintelor caracterul spațiul. | + | - Se folosește metoda ''split'' a clasei ''String'', iar ca delimitator unic al cuvintelor caracterul spațiul. |
- | - Se folosește clasa **//StringTokenizer//**, iar ca separatori se vor considera caracterele '': , . - ?'' spațiul și new line. | + | - Se folosește clasa ''StringTokenizer'', iar ca separatori se vor considera caracterele '': , . - ?'' spațiul și new line. |
**Exemplul 1:** În „sir1 si sir2 sunt 2 siruri” metoda va returna 0 dacă se va căuta „sir”, respectiv 1 dacă se va căuta sir2. | **Exemplul 1:** În „sir1 si sir2 sunt 2 siruri” metoda va returna 0 dacă se va căuta „sir”, respectiv 1 dacă se va căuta sir2. | ||
Line 34: | Line 34: | ||
====Problema 3==== | ====Problema 3==== | ||
- | Să se genereze un obiect de tip **//Vector//** ce conține $20$ de numere întregi din intervalul $[0..10]$. Acestea se vor genera random, folosind metoda **//nextInt//**. | + | Să se genereze un obiect de tip ''Vector'' ce conține $20$ de numere întregi din intervalul $[0..10]$. Acestea se vor genera random, folosind metoda ''nextInt''. |
- | - Să se scrie o metodă care primește ca parametri un obiect de tip **//Vector//**, generat anterior, şi un număr întreg $x$. Funcția va elimina fiecare apariție a lui $x$ din vector și va întoarce numărul de apariții al lui $x$. Testați metoda implementată. | + | - Să se scrie o metodă care primește ca parametri un obiect de tip ''Vector'', generat anterior, şi un număr întreg $x$. Funcția va elimina fiecare apariție a lui $x$ din vector și va întoarce numărul de apariții al lui $x$. Testați metoda implementată. |
- | - Să se scrie o metodă **//main//** în care, pentru vectorul generat anterior, se determină valoarea componentei maxime, poziţia componentei minime şi media aritmetică a elementelor din vector. | + | - Să se scrie o metodă ''main'' în care, pentru vectorul generat anterior, se determină valoarea componentei maxime, poziţia componentei minime şi media aritmetică a elementelor din vector. |
+ | <note important>**Atentie!** Se vor folosi metode din clasa ''Vector'' pentru operatiile cerute! | ||
+ | </note> | ||
<code java> | <code java> | ||
Random generator= new Random(); | Random generator= new Random(); | ||
int nr = generator.nextInt(valMax)); | int nr = generator.nextInt(valMax)); | ||
+ | .... | ||
</code> | </code> | ||
====Problema 4==== | ====Problema 4==== | ||
- | Implementați o clasă care să conțină, în metoda **//main//**, două obiecte de tip **//Vector//**, reprezentând două mulțimi cu numere întregi. Considerând că nu există elemente duplicate, să se realizeze operațiile elementare cu mulțimi: reuniunea, intersecția și diferența dintre prima mulțime și a doua. | + | Implementați o clasă care să conțină, în metoda ''main'', două obiecte de tip ''Vector'', reprezentând două mulțimi cu numere întregi. Considerând că nu există elemente duplicate, să se realizeze operațiile elementare cu mulțimi: reuniunea, intersecția și diferența dintre prima mulțime și a doua. |
- | Pentru testare, se vor introduce în vectori minimum zece elemente. Pentru fiecare operație elementară cu mulțimi, se va folosi un obiect de tip **//Vector//** pentru a se reține rezultatul. | + | Pentru testare, se vor introduce în vectori minimum zece elemente. Pentru fiecare operație elementară cu mulțimi, se va folosi un obiect de tip ''Vector'' pentru a se reține rezultatul. |
<code java> | <code java> | ||
boolean ok = v.contains(2); | boolean ok = v.contains(2); | ||
Line 61: | Line 63: | ||
cuvinte[0] = "terorist"; | cuvinte[0] = "terorist"; | ||
cuvinte[1] = "bomba"; | cuvinte[1] = "bomba"; | ||
- | Problema4 prb4 = new Problema4(); | + | Problema5 prb5 = new Problema5(); |
String rezultat; | String rezultat; | ||
- | rezultat = prb4.cenzurare(text, cuvinte); | + | rezultat = prb5.cenzurare(text, cuvinte); |
</code> | </code> | ||
====Problema 6==== | ====Problema 6==== | ||
- | Să se realizeze o clasă care să conțina, în metoda **//main//**, un obiect de tip **//Vector//** în care să se introducă mai multe tipuri de obiecte (//**int**//, //**double**//, //**float**//, //**String**//, //**char**//, //**boolean**//). Pentru fiecare tip, să se determine câte elemente de acest tip există în vector (se va folosi un al doilea vector în care se va introduce numărul de apariții). | + | Să se realizeze o clasă care să conțina, în metoda ''main'', un obiect de tip ''Vector'' în care să se introducă mai multe tipuri de obiecte (''int'', ''double'', ''float'', ''String'', ''char'', ''boolean''). Pentru fiecare tip, să se determine câte elemente de acest tip există în vector (se va folosi un al doilea vector în care se va introduce numărul de apariții). |
<code java> | <code java> | ||
Vector v = new Vector(); | Vector v = new Vector(); |