This shows you the differences between two versions of the page.
poo:breviare:breviar-02 [2018/09/27 16:18] mihai.nan |
poo:breviare:breviar-02 [2018/10/01 13:21] (current) carmen.odubasteanu [Operații cu șiruri de caractere] |
||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
- | ==== Operații cu șiruri de caractere ==== | + | |
+ | ===== Breviar 2 - Utilizare clase Java ===== | ||
+ | |||
+ | ==== Operații cu șiruri de caractere - String, StringBuffer ==== | ||
=== Introducere === | === Introducere === | ||
- | În limbajele de programare, majoritatea tipurilor de date utilizate pentru variabile sunt **valorile booleene**, **șirurile de caractere** (sau vectori de caractere terminati cu ''\0'') si **valorile numerice**. În contrast cu limbajele **C** sau **C++**, în Java modul de gestiune a șirurilor de caractere este unul diferit, deoarece: | + | În limbajele de programare, majoritatea tipurilor de date utilizate pentru variabile sunt **valorile booleene**, **șirurile de caractere** (sau vectori de caractere terminati cu ''\0'') și **valorile numerice**. În contrast cu limbajele **C** sau **C++**, în Java modul de gestiune a șirurilor de caractere este unul diferit, deoarece: |
* fiecare ''char'' reprezintă o valoare **Unicode** pe ''16 biți'' și nu ''1 octet'' (ca în **C** / **C++**); | * fiecare ''char'' reprezintă o valoare **Unicode** pe ''16 biți'' și nu ''1 octet'' (ca în **C** / **C++**); | ||
Line 47: | Line 50: | ||
public static void main(String args[]) { | public static void main(String args[]) { | ||
String str = "Laborator POO"; | String str = "Laborator POO"; | ||
- | String str1 = " 2016-2017"; | + | String str1 = " 2018-2019"; |
String str2 = "POO"; | String str2 = "POO"; | ||
String str3; | String str3; | ||
Line 137: | Line 140: | ||
//se adauga str la sbuf | //se adauga str la sbuf | ||
str1.append(str); | str1.append(str); | ||
- | System.out.println("str1 = " + str1.toString()); | + | System.out.println("str1 = " + str1); |
//se adauga reprezentarea ca sir de caractere a nr 2 | //se adauga reprezentarea ca sir de caractere a nr 2 | ||
str1.append(1); | str1.append(1); | ||
Line 154: | Line 157: | ||
</code> | </code> | ||
- | === Clasa Vector === | + | ==== Clasa Vector ==== |
Un vector este o structura de date dinamica in Java. Se pot adauga elemente in orice pozitie, se pot sterge elemente, se pot inlocui elemente, se poate determina pozitia pe care se afla un element, se poate determina numarul de elemente dintr-un vector. In Java, un obiect de tip **Vector** lucreaza cu elemente de tip **Object**, aceasta insemnand ca permite stocarea oricaror tipuri de elemente. | Un vector este o structura de date dinamica in Java. Se pot adauga elemente in orice pozitie, se pot sterge elemente, se pot inlocui elemente, se poate determina pozitia pe care se afla un element, se poate determina numarul de elemente dintr-un vector. In Java, un obiect de tip **Vector** lucreaza cu elemente de tip **Object**, aceasta insemnand ca permite stocarea oricaror tipuri de elemente. | ||
Pentru o intelegere mai buna a importantei utilizarii acestei clase, este recomandata parcurgerea exemplului de mai jos. | Pentru o intelegere mai buna a importantei utilizarii acestei clase, este recomandata parcurgerea exemplului de mai jos. | ||
Line 161: | Line 164: | ||
public class Exemplu { | public class Exemplu { | ||
public static void main(String args[]) { | public static void main(String args[]) { | ||
+ | |||
//Instantierea obiectului | //Instantierea obiectului | ||
Vector vect = new Vector(); | Vector vect = new Vector(); | ||
+ | |||
//Adaugarea in vector a unor numere intregi | //Adaugarea in vector a unor numere intregi | ||
vect.add(20); | vect.add(20); | ||
vect.add(5); | vect.add(5); | ||
vect.add(7); | vect.add(7); | ||
+ | |||
//Determinarea pozitie lui 5 | //Determinarea pozitie lui 5 | ||
System.out.println(vect.indexOf(5)); | System.out.println(vect.indexOf(5)); | ||
+ | |||
//Determinarea primului element | //Determinarea primului element | ||
System.out.println(vect.firstElement()); | System.out.println(vect.firstElement()); | ||
+ | |||
//Modificarea elementului de pe pozitia 2 | //Modificarea elementului de pe pozitia 2 | ||
vect.set(2, 10); | vect.set(2, 10); | ||
- | //Afisarea vectorului | + | |
- | System.out.println(vect); | + | |
- | for(int i = 0; i < vect.size(); i++) { | + | |
- | System.out.println(vect.get(i)); | + | |
- | } | + | |
//Determinarea primului element | //Determinarea primului element | ||
int first = (int) vect.get(0); | int first = (int) vect.get(0); | ||
+ | |||
//Afisarea vectorului - recomandat | //Afisarea vectorului - recomandat | ||
System.out.println(vect); | System.out.println(vect); | ||
- | //Afisarea vectorului - nerecomandat | + | //Afisarea vectorului - **NERECOMANDAT** !! |
for(int i = 0 ; i < vect.size(); i++) { | for(int i = 0 ; i < vect.size(); i++) { | ||
System.out.println(vect.get(i)); | System.out.println(vect.get(i)); |