This shows you the differences between two versions of the page.
|
poo:breviare:breviar-01 [2025/10/05 18:12] george.tudor1906 [Laborator 1 - Introducere în Java] |
poo:breviare:breviar-01 [2025/10/05 18:39] (current) george.tudor1906 [Laborator 1 - Introducere în Java] |
||
|---|---|---|---|
| Line 34: | Line 34: | ||
| - Se va introduce numele proiectului - **Project Name**. | - Se va introduce numele proiectului - **Project Name**. | ||
| - La alegere, se poate schimba locația unde se va salva proiectul(prin modificarea câmpurilor **Location**), precum și versiunea de JRE, recomandandu-se JavaSE-1.7 sau 1.8.{{ :poo:breviare:new_java_project_wizard.png |}} | - La alegere, se poate schimba locația unde se va salva proiectul(prin modificarea câmpurilor **Location**), precum și versiunea de JRE, recomandandu-se JavaSE-1.7 sau 1.8.{{ :poo:breviare:new_java_project_wizard.png |}} | ||
| + | |||
| - După ce proiectul a fost creat, se vor adăuga fișiere sursă după preferințe. Acest lucru se face selectând, cu click dreapta, numele proiectului din meniul **Package Explorer**, apoi se selecteaza **New..** si se alege **Class**. Pentru fisierul sursă ce va conține metoda main se poate bifa opțiunea **"public static void main(String[] args)"** pentru ca aceasta să fie adaugată automat. De asemenea, se poate introduce numele pachetului în care va fi adaugată sursa, în caz contrar, aceasta fiind pusă într-un pachet "default". {{ :poo:breviare:non_empty_workspace.png?600 |}} | - După ce proiectul a fost creat, se vor adăuga fișiere sursă după preferințe. Acest lucru se face selectând, cu click dreapta, numele proiectului din meniul **Package Explorer**, apoi se selecteaza **New..** si se alege **Class**. Pentru fisierul sursă ce va conține metoda main se poate bifa opțiunea **"public static void main(String[] args)"** pentru ca aceasta să fie adaugată automat. De asemenea, se poate introduce numele pachetului în care va fi adaugată sursa, în caz contrar, aceasta fiind pusă într-un pachet "default". {{ :poo:breviare:non_empty_workspace.png?600 |}} | ||
| - După introducerea numelui și apăsarea butonului **Finish**, în IDE se va deschide fișierul sursă nou creat. | - După introducerea numelui și apăsarea butonului **Finish**, în IDE se va deschide fișierul sursă nou creat. | ||
| - Pentru Build, se va apăsa **CTRL** + **B** . | - Pentru Build, se va apăsa **CTRL** + **B** . | ||
| - Pentru rulare, se va apăsa **CTRL** + **F11** sau se va selecta, din IDE, butonul având simbol un triunghi verde. | - Pentru rulare, se va apăsa **CTRL** + **F11** sau se va selecta, din IDE, butonul având simbol un triunghi verde. | ||
| + | |||
| {{ :poo:breviare:run_application.png?800 |}} | {{ :poo:breviare:run_application.png?800 |}} | ||
| {{ :poo:breviare:run_application_results.png?800 |}} | {{ :poo:breviare:run_application_results.png?800 |}} | ||
| Line 100: | Line 102: | ||
| Pentru scrierea și rularea unei aplicații Java, utilizând acest IDE, se vor executa următorii pași: | Pentru scrierea și rularea unei aplicații Java, utilizând acest IDE, se vor executa următorii pași: | ||
| - Se va alege din meniul **File** opțiunea **New Project**. {{ :poo:breviare:1.png?800 |}} | - Se va alege din meniul **File** opțiunea **New Project**. {{ :poo:breviare:1.png?800 |}} | ||
| + | |||
| - Se va alege **Java** din minifereastra din stânga (prima opțiune de sus) și puteți să alegeți versiunea de SDK pentru proiect, apoi dați next. {{ :poo:breviare:2.png?800 |}} | - Se va alege **Java** din minifereastra din stânga (prima opțiune de sus) și puteți să alegeți versiunea de SDK pentru proiect, apoi dați next. {{ :poo:breviare:2.png?800 |}} | ||
| + | |||
| - Va apărea o opțiunea **Create project from template**. O bifați pentru a selecta opțiunea de mai jos **Command Line App**, pentru a avea predefinită metoda ''main'' în clasa ''Main'' (care va fi de asemenea predefinită în proiect). {{ :poo:breviare:3.png?800 |}} | - Va apărea o opțiunea **Create project from template**. O bifați pentru a selecta opțiunea de mai jos **Command Line App**, pentru a avea predefinită metoda ''main'' în clasa ''Main'' (care va fi de asemenea predefinită în proiect). {{ :poo:breviare:3.png?800 |}} | ||
| + | |||
| - Adăugați un nume și o cale de acces pentru proiect. {{ :poo:breviare:4.png?800 |}} | - Adăugați un nume și o cale de acces pentru proiect. {{ :poo:breviare:4.png?800 |}} | ||
| + | |||
| - În dreapta-sus, este un buton de rulare a programului (**Shift-F10**), iar pentru build puteți folosi shortcut-ul **Ctrl + F9**. {{ :poo:breviare:5.png?800 |}} | - În dreapta-sus, este un buton de rulare a programului (**Shift-F10**), iar pentru build puteți folosi shortcut-ul **Ctrl + F9**. {{ :poo:breviare:5.png?800 |}} | ||
| + | |||
| - Într-un proiect puteți avea mai multe clase care conțin o metodă ''main'', însă o singură clasă e folosită pentru rulare. Pentru a selecta o altă clasă ce conține metoda ''main'', avem panoul din stânga cu ierarhia proiectului, click-dreapta pe clasa dorită și alegem opțiunea Run **"NumeClasa.main()"**. {{ :poo:breviare:6.png?800 |}} | - Într-un proiect puteți avea mai multe clase care conțin o metodă ''main'', însă o singură clasă e folosită pentru rulare. Pentru a selecta o altă clasă ce conține metoda ''main'', avem panoul din stânga cu ierarhia proiectului, click-dreapta pe clasa dorită și alegem opțiunea Run **"NumeClasa.main()"**. {{ :poo:breviare:6.png?800 |}} | ||
| + | |||
| == Parametri în linia de comandă == | == Parametri în linia de comandă == | ||
| - | Pentru a folosi parametri în linia de comandă, se vor efectua următorii pași: | + | Pentru a folosi parametri în linia de comandă, se vor efectua următorii pași: |
| - | 1. Se va alege comanda Run din meniul principal (orizontal) al IDE-ului | + | - Se va alege comanda Run din meniul principal (orizontal) al IDE-ului |
| - | 2. Se va selecta ramura Run din arborele de configurare al proiectului și apoi se da click pe sageata din dreptul clasei noastre | + | - Se va selecta ramura Run din arborele de configurare al proiectului și apoi se da click pe sageata din dreptul clasei noastre |
| - | 3. Se alege Edit si în campul Program arguments se vor scrie parametrii doriți. | + | - Se alege Edit si în campul Program arguments se vor scrie parametrii doriți. |
| === Introducere în Java === | === Introducere în Java === | ||