This shows you the differences between two versions of the page.
pjv:laboratoare:2024:a01 [2024/10/15 22:09] alexandru.gradinaru |
pjv:laboratoare:2024:a01 [2024/10/15 22:28] (current) alexandru.gradinaru |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== 1. Sisteme split-screen si input ===== | ===== 1. Sisteme split-screen si input ===== | ||
- | <hidden>https://answers.unity.com/questions/1293382/instance-a-scene-twice-two-worlds-two-cameras-etc.html</hidden> | + | <hidden> |
+ | |||
+ | Prezentat sumar conceptele: | ||
+ | * de vorbit despre camere, | ||
+ | * viewport, | ||
+ | * cum se face split-screen; | ||
+ | * particularitati GUI | ||
+ | * sisteme de input (new input package + old), astfel incat sa poti controla 2 masini separat | ||
+ | |||
+ | ceva informatii suplimentare: | ||
+ | https://answers.unity.com/questions/1293382/instance-a-scene-twice-two-worlds-two-cameras-etc.html</hidden> | ||
Line 8: | Line 18: | ||
* Realizati un joc multiplayer de curse cu masini split-screen (minim 2 jucatori). | * Realizati un joc multiplayer de curse cu masini split-screen (minim 2 jucatori). | ||
+ | |||
+ | ===== Documentatie video ====== | ||
+ | |||
+ | Gasiti pe MS Teams inregistrat | ||
+ | ===== Documentatie text ====== | ||
Exista mai multe metode de a face un joc controlabil de mai multi jucatori in acelasi timp: | Exista mai multe metode de a face un joc controlabil de mai multi jucatori in acelasi timp: | ||
Line 15: | Line 30: | ||
* Network: jucatorii joaca pe dispozitive diferite, existand un server sau unul din juctori preluand si rolul de server (host) iar restul fiind clienti | * Network: jucatorii joaca pe dispozitive diferite, existand un server sau unul din juctori preluand si rolul de server (host) iar restul fiind clienti | ||
- | ===== Non-network ===== | + | ==== Split-screen ==== |
Pentru jocuri locale de multiplayer se foloseste in general o tehnica de split-screen: folosirea mai multor camere care se afiseaza impart viewport-ul intantei locale a jocului [[https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-rect.html]]. | Pentru jocuri locale de multiplayer se foloseste in general o tehnica de split-screen: folosirea mai multor camere care se afiseaza impart viewport-ul intantei locale a jocului [[https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Camera-rect.html]]. |