This shows you the differences between two versions of the page.
moby:android:01 [2020/07/08 15:19] radu.ciobanu [Lecția 1] |
moby:android:01 [2020/07/16 15:39] (current) radu.ciobanu |
||
---|---|---|---|
Line 9: | Line 9: | ||
În acest workshop, vom învăța concepte de bază de programare Android și vom implementa o serie de aplicații, pornind de la clasicul Hello World și mergând până la aplicații complexe. | În acest workshop, vom învăța concepte de bază de programare Android și vom implementa o serie de aplicații, pornind de la clasicul Hello World și mergând până la aplicații complexe. | ||
- | Cursul Android Developer Fundamentals este împărțit în 4 unități principale, compuse dintr-un total de 10 lecții. Fiecare lecție va fi prezentată într-o sesiune de workshop, care va dura 1-2 ore. Fiecare lecție conține un set de slide-uri, un capitol de concepte și unul sau mai multe exerciții de tip „hands-on” (numite „codelabs”). În timpul întâlnirilor noastre, vom trece prin slide-uri și vom prezenta exemple practice ale elementelor prezentate, dar sunteți încurajați să citiți singuri capitolele de concepte și să faceți exercițiile propuse, deoarece vă vor ajuta să vă exersați și perfecționați skill-urile de Android. | + | Cursul Android Developer Fundamentals este împărțit în 4 unități principale, compuse dintr-un total de 10 lecții. Fiecare lecție va fi prezentată într-o sesiune de workshop, care va dura 1-2 ore. Fiecare lecție conține unul sau mai multe set de slide-uri, unul sau mai multe capitole de concepte și unul sau mai multe exerciții de tip „hands-on” (numite „codelabs”). În timpul întâlnirilor noastre, vom trece prin slide-uri și vom prezenta exemple practice ale elementelor prezentate, dar sunteți încurajați să citiți singuri capitolele de concepte și să faceți exercițiile propuse, deoarece vă vor ajuta să vă exersați și perfecționați skill-urile de Android. |
Componența unităților și a lecțiilor este următoarea: | Componența unităților și a lecțiilor este următoarea: | ||
Line 33: | Line 33: | ||
==== Organizare ==== | ==== Organizare ==== | ||
- | Programul pe zile al workshop-ului poate fi găsit [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/moby#program|aici]]. În zilele cu workshop-ul, vom avea două sesiuni, astfel încât să poată să participe cât mai multă lume. Astfel, ne vom întâlni de la ora **11:00** și de la ora **17:00**. Pentru cei care nu vor putea participa, sesiunile de workshop vor fi înregistrate și vor putea fi accesate și asincron. | + | Programul pe zile al workshop-ului poate fi găsit [[https://ocw.cs.pub.ro/courses/moby#program|aici]]. În zilele cu workshop-ul, vom avea două întâlniri (în care se vor parcurge aceleași noțiuni), astfel încât să poată să participe cât mai multă lume. Astfel, ne vom întâlni de la ora **11:00** și de la ora **17:00**. Pentru cei care nu vor putea participa, sesiunile de workshop vor fi înregistrate și vor putea fi accesate și asincron. |
Pe partea administrativă, vom folosi platforma Microsoft Teams. Puteți găsi [[https://www.youtube.com/watch?v=2zB2jiCxxuQ|aici]] un tutorial despre modul de utilizare a platformei. Vom avea câte un canal pentru fiecare sesiune de workshop, unde vor avea loc întâlnirile și unde vom putea avea discuții, veți putea pune întrebări, etc. | Pe partea administrativă, vom folosi platforma Microsoft Teams. Puteți găsi [[https://www.youtube.com/watch?v=2zB2jiCxxuQ|aici]] un tutorial despre modul de utilizare a platformei. Vom avea câte un canal pentru fiecare sesiune de workshop, unde vor avea loc întâlnirile și unde vom putea avea discuții, veți putea pune întrebări, etc. | ||
Line 52: | Line 52: | ||
=== Quiz === | === Quiz === | ||
- | Începând cu a doua sesiune de workshop, vom avea câte un quiz live cu întrebări despre conceptele studiate în sesiunea precedentă, folosind platforma [[https://kahoot.it|Kahoot]]. Quiz-ul va puncta atât răspunsurile corecte, cât și viteza de răspuns. Primii trei clasați de la fiecare quiz vor primi câte 3 puncte, 2 puncte și respectiv 1 punct. La finalul workshop-ului, primii trei clasați în clasamentul general din fiecare interval de workshop vor fi premiați. | + | Începând cu a doua sesiune de workshop, vom avea câte un quiz live cu întrebări despre conceptele studiate în sesiunea precedentă, folosind platforma [[https://kahoot.it|Kahoot]]. Quiz-ul va puncta atât răspunsurile corecte, cât și viteza de răspuns. Primii zece clasați de la fiecare quiz vor primi câte 10, 9, 8, ... și respectiv 1 punct. La finalul workshop-ului, primii trei clasați în clasamentul general din fiecare interval de workshop vor fi premiați. |
==== Unitatea 1 ==== | ==== Unitatea 1 ==== | ||
Line 67: | Line 67: | ||
* găsirea de materiale despre Android. | * găsirea de materiale despre Android. | ||
- | Așa cum am spus și mai sus, fiecare parte a unei lecții poate avea asociat un //concept chapter// și zero sau mai multe //codelab//-uri. | + | Așa cum am spus și mai sus, fiecare parte a unei lecții poate avea asociat un //concept chapter// și zero sau mai multe //codelab//-uri. Pe lângă acestea, există câte o prezentare pentru fiecare. |
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **Ce conține o //prezentare//?** | ||
+ | |||
+ | Slide-uri cu cele mai utile concepte din lecția abordată. | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Line 81: | Line 87: | ||
</note> | </note> | ||
- | === Introducere în Android === | + | ==== Introducere în Android ==== |
În această primă parte a sesiunii, vom încerca să înțelegem motivația pentru dezvoltarea de aplicații Android. | În această primă parte a sesiunii, vom încerca să înțelegem motivația pentru dezvoltarea de aplicații Android. | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **//Prezentare//** | ||
+ | |||
+ | [[https://docs.google.com/presentation/d/1r6ciWRQLM-cKwbW4xBxP4xBUB-PYKWCQVbcO-3Nz-g0/edit#slide=id.g116d7d9d49_3_13|1.0 Introduction to Android]] | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Line 91: | Line 103: | ||
</note> | </note> | ||
- | === Prima noastră aplicație Android === | + | ==== Prima noastră aplicație Android ==== |
În a doua parte, vom încerca să înțelegem procesul de dezvoltare de aplicații Android. | În a doua parte, vom încerca să înțelegem procesul de dezvoltare de aplicații Android. | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **//Prezentare//** | ||
+ | |||
+ | [[https://docs.google.com/presentation/d/1oJmfFQBKlFpuNGaGI1uf1WR1wcKLg8XSFzd8QQhMK0Q/edit#slide=id.g116d7d9d49_3_13|1.1 Your first Android app]] | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Line 107: | Line 125: | ||
</note> | </note> | ||
- | === Layout-uri și resurse UI === | + | ==== Layout-uri și resurse UI ==== |
În a treia componentă a sesiunii, vom adăuga elemente UI interactive unei aplicații Android și vom analiza gama de elemente UI disponibile. | În a treia componentă a sesiunii, vom adăuga elemente UI interactive unei aplicații Android și vom analiza gama de elemente UI disponibile. | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **//Prezentare//** | ||
+ | |||
+ | [[https://docs.google.com/presentation/d/10ARO1cnG0E34igbyPZfyV2rr_skdHtHKMsnbvGoYUKY/edit#slide=id.g116d7d9d49_3_13|1.2 Layouts and resources for the UI]] | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Line 125: | Line 149: | ||
</note> | </note> | ||
- | === Elemente vizuale de tip text și derulabile === | + | ==== Elemente vizuale de tip text și derulabile ==== |
În acestă parte, vom înțelege impactul pe care îl au diferitele metode de a adăuga conținut derulabil asupra performanței unei aplicații Android. | În acestă parte, vom înțelege impactul pe care îl au diferitele metode de a adăuga conținut derulabil asupra performanței unei aplicații Android. | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **//Prezentare//** | ||
+ | |||
+ | [[https://docs.google.com/presentation/d/175zGL-zyK9qWotipn5mZm_kWh0ygeJZhs2EsDPDHX-4/edit#slide=id.g116d7d9d49_3_13|1.3 Text and scrolling views]] | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> | ||
Line 141: | Line 171: | ||
</note> | </note> | ||
- | === Resurse de auto-educare === | + | ==== Resurse de auto-educare ==== |
În final, vom prezenta modurile în care programatorii (sau viitorii programatori) Android se pot auto-educa. | În final, vom prezenta modurile în care programatorii (sau viitorii programatori) Android se pot auto-educa. | ||
+ | |||
+ | <note important> | ||
+ | **//Prezentare//** | ||
+ | |||
+ | [[https://docs.google.com/presentation/d/1JcWzzbQ-6Z4dzCYHje6_gOaf_S_EdWVH3gTARSYQp_o/edit#slide=id.g116d7d9d49_3_13|1.4 Resources to help you learn]] | ||
+ | </note> | ||
<note tip> | <note tip> |