Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:laboratoare:bonusmodeleproprii [2022/10/11 18:28]
bogdan.vasile2211 [Modele proprii în OpenGL]
egc:laboratoare:bonusmodeleproprii [2023/01/03 00:07] (current)
bogdan.vasile2211 [Arta în jocuri]
Line 2: Line 2:
 <note important>​ <note important>​
 **ATENȚIE!** **ATENȚIE!**
-Folosirea modelelor proprii ​in aplicatiile ​de la teme **NU** poate inlocui ​geometria ​creata ​din cod! + 
-Tehnica ​explicata ​aici poate fi folosita ​**DOAR** unde este specificat ​in mod special ​ca este permisa aceasta ​libertate!+Folosirea modelelor proprii ​în aplicațiile ​de la teme **NU** poate înlocui ​geometria ​creată ​din cod! 
 + 
 +Tehnica ​explicată ​aici poate fi folosită ​**DOAR** unde este specificat ​în mod special ​că este permisă această ​libertate!
 </​note> ​ </​note> ​
  
Line 15: Line 17:
 {{ :​egc:​teme:​bonus_modele_complexmesh.jpg?​500 | }} {{ :​egc:​teme:​bonus_modele_complexmesh.jpg?​500 | }}
  
-<​note>​**Câteva** dintre aceste aplicațiile care există și sunt folosite de profesioniști pentru dezvoltarea de jocuri:+<​note>​**Câteva** dintre aceste aplicații care există și sunt folosite de profesioniști pentru dezvoltarea de jocuri:
   * Modelare ([[https://​www.blender.org/​|Blender]],​ [[https://​www.autodesk.com/​products/​maya/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription&​plc=MAYA|Autodesk Maya]], [[https://​www.autodesk.com/​products/​3ds-max/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription|Autodesk 3ds Max]])   * Modelare ([[https://​www.blender.org/​|Blender]],​ [[https://​www.autodesk.com/​products/​maya/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription&​plc=MAYA|Autodesk Maya]], [[https://​www.autodesk.com/​products/​3ds-max/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription|Autodesk 3ds Max]])
-  * Sculptare ([[https://​pixologic.com/​|ZBrush]])+  * Sculptare ([[https://​pixologic.com/​|ZBrush]], [[https://​www.blender.org/​|Blender]])
   * Texturare ([[https://​www.adobe.com/​products/​substance3d-painter.html|Adobe Substance 3D Painter]], [[https://​www.adobe.com/​ro/​products/​photoshop.html|Adobe Photoshop]])   * Texturare ([[https://​www.adobe.com/​products/​substance3d-painter.html|Adobe Substance 3D Painter]], [[https://​www.adobe.com/​ro/​products/​photoshop.html|Adobe Photoshop]])
   * Animații ([[https://​www.blender.org/​|Blender]],​ [[https://​www.autodesk.com/​products/​maya/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription&​plc=MAYA|Autodesk Maya]])   * Animații ([[https://​www.blender.org/​|Blender]],​ [[https://​www.autodesk.com/​products/​maya/​overview?​term=1-YEAR&​tab=subscription&​plc=MAYA|Autodesk Maya]])
Line 29: Line 31:
 Sunt mai multe formate de mesh-uri pe care framework-ul le poate folosi (precum FBX sau OBJ), iar aici o să folosim o aplicație 3D pentru a obține corect aceste formate, mai exact **Blender**. Sunt mai multe formate de mesh-uri pe care framework-ul le poate folosi (precum FBX sau OBJ), iar aici o să folosim o aplicație 3D pentru a obține corect aceste formate, mai exact **Blender**.
  
 +<note tip>
 +**Hint:** subiectul mapării texturilor pe geometrie este acoperit în [[https://​ocw.cs.pub.ro/​courses/​egc/​laboratoare/​09|laboratorul 9]].
 +
 +Metoda prezentată mai jos folosește în spate aceleași noțiuni explicate acolo.
 +</​note>​
  
 {{ :​egc:​teme:​bonus_modele_blenderlogo.png?​300 | }} {{ :​egc:​teme:​bonus_modele_blenderlogo.png?​300 | }}
Line 93: Line 100:
 {{ :​egc:​teme:​blender_export_1.gif?​direct&​500 |}} {{ :​egc:​teme:​blender_export_1.gif?​direct&​500 |}}
  
-  * În panoul de export FBX, trebuie bifate 2 opțiuni în partea dreaptă pentru a putea folosi ușor modelul în framework: **Path Mode**-ul trebuie să fie trecut pe **Copy** (în loc de **Auto** cum este default) și mai jos bifat **Selected Objects**. La final, alegeți calea unde vreți să fie exportat modelul, numele acestuia și apăsați pe butonul de jos de **Export FBX**. Asta o să creeze în acel folder: ​fișier .fbx (**ghost.fbx** în cazul acestui demo) și un alt folder al cărui nume va fi numele modelului urmat de .fbm (**ghost.fbm** aici). În acest folder o să fie salvată imaginea inițială pe care o folosește plane-ul pe post de textură.+  * În panoul de export FBX, trebuie bifate 2 opțiuni în partea dreaptă pentru a putea folosi ușor modelul în framework: **Path Mode**-ul trebuie să fie trecut pe **Copy** (în loc de **Auto** cum este default) și mai jos bifat **Selected Objects**. La final, alegeți calea unde vreți să fie exportat modelul, numele acestuia și apăsați pe butonul de jos de **Export FBX**. Asta o să creeze în acel folder: ​un fișier .fbx (**ghost.fbx** în cazul acestui demo) și un alt folder al cărui nume va fi numele modelului urmat de .fbm (**ghost.fbm** aici). În acest folder o să fie salvată imaginea inițială pe care o folosește plane-ul pe post de textură.
 {{ :​egc:​teme:​blender_export_2.gif?​direct&​500 |}} {{ :​egc:​teme:​blender_export_2.gif?​direct&​500 |}}
  
Line 123: Line 130:
     glViewport(0,​ 0, window->​props.resolution.x,​ window->​props.resolution.y);​     glViewport(0,​ 0, window->​props.resolution.x,​ window->​props.resolution.y);​
  
-    RenderMesh(meshes["​ghost"​],​ glm::vec3(0.f, 0.f, 0.f));+    RenderMesh(meshes["​ghost"​],​ glm::​vec3(0.f));​
 } }
  
Line 135: Line 142:
 {{ :​egc:​teme:​blender_tut_final.png?​500 | }} {{ :​egc:​teme:​blender_tut_final.png?​500 | }}
  
-<​note>​Dacă apar probleme în afișarea ​modelul ​respectiv dar ați urmat exact pașii de mai sus, verificați **Scale**-ul la care se folosește acesta în framework. Sunt șanse ​ca acesta ​să fie prea mic sau prea mare.+<​note>​Dacă apar probleme în afișarea ​modelului ​respectiv dar ați urmat exact pașii de mai sus, verificați **Scale**-ul la care se folosește acesta în framework: sunt șanse să fie prea mic sau prea mare.
 </​note>​ </​note>​
-==== Adăugarea de modele 3D ==== 
-(TODO) 
  
egc/laboratoare/bonusmodeleproprii.1665502115.txt.gz · Last modified: 2022/10/11 18:28 by bogdan.vasile2211
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0