This shows you the differences between two versions of the page.
pjv:laboratoare:2024:a09 [2024/12/16 12:12] alexandru.gradinaru created |
pjv:laboratoare:2024:a09 [2024/12/16 20:41] (current) alexandru.gradinaru |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== 5. Multiplayer dedicated server ===== | + | ===== 6.Suplimentar: Multiplayer dedicated server ===== |
Line 18: | Line 18: | ||
==== Cerinte ===== | ==== Cerinte ===== | ||
- | Realizarea unui joc multiplayer de tip whack-a-mole / colectare: | + | Realizarea unui joc multiplayer de tip social: |
- | * Creati o scena care sa genereze random obiecte pe harta, sincronizate in retea. Host-ul sau server-ul este cel care are autoritate, asadar are 'dreptul' de a realiza spawn-ul acestor obiecte | + | * Player avatar sincronizat la nivel de pozitie si animatii |
- | * Jocul incepe atunci cand exista cel putin 2 jucatori conectati | + | * Comunicare chat sau voice |
- | * Fiecare jucator va avea health, afisati acesta in joc printr-un health bar (ex. world-space canvas) | + | * Server multiplayer dedicat, implementare proprie |
- | * Jucatorii sunt animati si se pot deplasa folosind input standard de la mouse/tastatura pentru a atinge obiectele | + | |
- | * In momentul in care un obiect este atins, jucatorul care l-a atins primeste scor, iar obiectul este distrus | + | |
- | * In scena apar la anumite intervale de timp zone de damage | + | |
- | * Decideti voi cum si unde apar zonele, va recomandam sa apara la locatii random din ce in ce mai des dupa ce incepe o sesiune de joc | + | |
- | * Aceste zone vor aplica damage unitatilor | + | |
- | * In mod ideal, precum este si in referinta video, aceste zone sunt marcate in prealabil cu cateva secunde pentru a informa jucatorii de pericol si a le da timp sa se deplaseze din acea zona | + | |
- | * Jocul se incheie atunci cand ramane in viata un singur client | + | |
- | * Exista un leaderboard afisat pe TAB care afiseaza scorul curent al tuturor jucatorilor conectati | + | |
- | * Jocul poate functiona in mod client-server (aveti nevoie de 3 instante/build-uri, unul pentru server, 2 pentru clienti) sau in mod host-client (aveti nevoie de 2 instante/build-uri, unul care va fi atat server cat si client, si un alt client) | + | |
- | **Bonus**: Click-and-move folosind cursorul | ||
- | **Exemplu**: In acest mini-game dintr-un mod de tower defense din Warcraft 3 se poate observa o scena in care apar in mod constant obiecte colectabile (coins), precum si o unitate controlata de player (minutele 5:05 -> 5:20). [[https://www.youtube.com/watch?v=U-CP6OlgZic&t=305s|Video referinta]]. Daca ar fi sa implementati un joculet similar, va trebui sa aveti 2 astfel de unitati spawn-ate in scena, controlabile in mod independent. | ||
===== Documentatie video ====== | ===== Documentatie video ====== |