Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pjv:laboratoare:2023:04 [2023/10/23 09:53]
alexandru.gradinaru
pjv:laboratoare:2023:04 [2024/10/07 10:48] (current)
alexandru.gradinaru
Line 1: Line 1:
-===== Sisteme de animatie =====+===== 4. Sisteme de animatie =====
  
 ==== Cerinte ===== ==== Cerinte =====
  
-TBU+Sa se realizeze un sistem de interfata grafica pentru urmatoarele evenimente:​ 
 +  - o animatie de loading la pornirea scenei/la schimbarea scenei, care sa dureze cel putin 1s 
 +  - o animatie de MultiKill/​Achievement,​ atunci cand o valoare de prag 5 este depasita se afiseaza Starea 1 (animatia 1), iar atunci cand este depasita valoarea de prag 10, se intra in Starea 2 (animatia 2). Pentru gestiunea starilor se va folosi Animator Controller, iar pentru setarea valorilor de prag se va folosi un script C#.
  
  
-==== Documentatie video ===== +Cele 2 animatii trebuie sa fie realizate prin metode diferite de animatie 2D.
-TBU+
  
  
-==== Documentatie ​extinsa text ===== +==== Documentatie ​video ===== 
-TBU+Inregistrare pe MS Teams
  
  
-===== Programarea animatiilor ​=====+==== Documentatie extinsa text =====
  
  
Line 45: Line 46:
   * jump = 38 - 48   * jump = 38 - 48
 {{ :​pjv:​laboratoare:​managingstates13.jpg?​direct&​300 |}} {{ :​pjv:​laboratoare:​managingstates13.jpg?​direct&​300 |}}
 +
 +=== Bone-based 2D ===
 +
 +Incepand cu versiunea din 2018 (2018.2.0f2),​ Unity are suport si pentru animatii Bone-based pentru 2D, functionalitate accesibila prin instalarea pachetului de 2D Animation.
 +
 +Puteti folosi imaginea de mai jos ca exemplu: {{ :​pjv:​laboratoare:​plunkahgreen.png?​direct&​200 |}}
 +
 +Fluxul de lucru:
 +
 +Se construieste ierarhia de oase în editor (Sprite Editor > Bone Editor).
 +{{ :​pjv:​laboratoare:​boneeditor.png?​direct&​300 |}}
 +
 +Se genereaza geometria și se atribuie greutăți ale pielii în editor (Sprite Editor > Geometry And Weight Editor).
 +{{ :​pjv:​laboratoare:​geowaiteditor.png?​direct&​300 |}}
 +
 +Se adauga componenta ''​Sprite Skin''​ pentru a genera oasele.
 +{{ :​pjv:​laboratoare:​bonehierarchy.png?​direct&​300 |}}
 +
 +Mai multe detalii aici: 
 +  * [[https://​github.com/​Unity-Technologies/​2d-animation-samples/​blob/​master/​Documentation/​2DAnimation.md]]
 +  * [[https://​blogs.unity3d.com/​2018/​11/​09/​getting-started-with-unitys-2d-animation-package/​]]
 +  * [[https://​docs.unity3d.com/​Packages/​com.unity.2d.animation@1.0/​manual/​index.html]]
 +
 +Urmeaza crearea de animatii pentru obiect folosind oasele.
 +
  
 === Hierahical animation === === Hierahical animation ===
  
-Folosirea animatiilor ​pe baza de oase necesita mai multa munca.+Folosirea animatiilor ​ierarhice ​necesita mai multa munca.
 {{ :​pjv:​laboratoare:​02.png?​direct&​300 |}} {{ :​pjv:​laboratoare:​02.png?​direct&​300 |}}
  
Line 85: Line 111:
 Pentru a crea o noua animatie folositi butonul de Create new Clip (spre exemplu pentru Jump): {{ :​pjv:​laboratoare:​16_1_.png?​direct&​300 |}} Pentru a crea o noua animatie folositi butonul de Create new Clip (spre exemplu pentru Jump): {{ :​pjv:​laboratoare:​16_1_.png?​direct&​300 |}}
  
-=== Bone-based 2D === 
  
-Incepand cu versiunea din 2018 (2018.2.0f2),​ Unity are suport si pentru ​animatii ​Bone-based ​pentru ​2D, functionalitate accesibila prin instalarea pachetului de 2D Animation.+==== Crearea de animatii pentru ​obiecte 3D ====
  
-Puteti folosi imaginea ​de mai jos ca exemplu: {{ :​pjv:​laboratoare:​plunkahgreen.png?​direct&​200 |}} +Crearea animatiilor se poate face folosind utilitarul ​de animatie ​(Window ​Animation), similar ca in spatiul 2D.
- +
-Fluxul de lucru: +
- +
-Se construieste ierarhia de oase în editor ​(Sprite Editor ​Bone Editor). +
-{{ :​pjv:​laboratoare:​boneeditor.png?​direct&​300 |}}+
  
-Se genereaza geometria și se atribuie greutăți ale pielii în editor (Sprite Editor > Geometry And Weight Editor). +Daca este vorba de personaje, de regula animatiile se importa impreuna cu modelul 3D, folosind ​un sistem de scheletizare.
-{{ :​pjv:​laboratoare:​geowaiteditor.png?​direct&​300 |}} +
- +
-Se adauga componenta ''​Sprite Skin''​ pentru a genera oasele. +
-{{ :​pjv:​laboratoare:​bonehierarchy.png?​direct&​300 |}} +
- +
-Mai multe detalii aici:  +
-  * [[https://​github.com/​Unity-Technologies/​2d-animation-samples/​blob/​master/​Documentation/​2DAnimation.md]] +
-  * [[https://​blogs.unity3d.com/​2018/​11/​09/​getting-started-with-unitys-2d-animation-package/​]] +
-  * [[https://​docs.unity3d.com/​Packages/​com.unity.2d.animation@1.0/​manual/​index.html]] +
- +
-Urmeaza crearea ​de animatii pentru obiect ​folosind ​oasele.+
  
    
-=== Animator Controller ===+==== Animator Controller ​====
  
 Urmatorul pas este sa configuram aceste animatii astfel incat sa le putem folosi, si sa putem tranzitiona intre ele. Pentru acest lucru, vom folosi un ''​Animator Controller''​. Acest controller functioneaza ca un automat de stari, fiecare stare putand fi o animatie. Urmatorul pas este sa configuram aceste animatii astfel incat sa le putem folosi, si sa putem tranzitiona intre ele. Pentru acest lucru, vom folosi un ''​Animator Controller''​. Acest controller functioneaza ca un automat de stari, fiecare stare putand fi o animatie.
pjv/laboratoare/2023/04.1698044033.txt.gz · Last modified: 2023/10/23 09:53 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0