This shows you the differences between two versions of the page.
pjv:laboratoare:2023:04 [2023/10/23 09:53] alexandru.gradinaru |
pjv:laboratoare:2023:04 [2024/10/07 10:48] (current) alexandru.gradinaru |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Sisteme de animatie ===== | + | ===== 4. Sisteme de animatie ===== |
==== Cerinte ===== | ==== Cerinte ===== | ||
- | TBU | + | Sa se realizeze un sistem de interfata grafica pentru urmatoarele evenimente: |
+ | - o animatie de loading la pornirea scenei/la schimbarea scenei, care sa dureze cel putin 1s | ||
+ | - o animatie de MultiKill/Achievement, atunci cand o valoare de prag 5 este depasita se afiseaza Starea 1 (animatia 1), iar atunci cand este depasita valoarea de prag 10, se intra in Starea 2 (animatia 2). Pentru gestiunea starilor se va folosi Animator Controller, iar pentru setarea valorilor de prag se va folosi un script C#. | ||
- | ==== Documentatie video ===== | + | Cele 2 animatii trebuie sa fie realizate prin metode diferite de animatie 2D. |
- | TBU | + | |
- | ==== Documentatie extinsa text ===== | + | ==== Documentatie video ===== |
- | TBU | + | Inregistrare pe MS Teams |
- | ===== Programarea animatiilor ===== | + | ==== Documentatie extinsa text ===== |
Line 45: | Line 46: | ||
* jump = 38 - 48 | * jump = 38 - 48 | ||
{{ :pjv:laboratoare:managingstates13.jpg?direct&300 |}} | {{ :pjv:laboratoare:managingstates13.jpg?direct&300 |}} | ||
+ | |||
+ | === Bone-based 2D === | ||
+ | |||
+ | Incepand cu versiunea din 2018 (2018.2.0f2), Unity are suport si pentru animatii Bone-based pentru 2D, functionalitate accesibila prin instalarea pachetului de 2D Animation. | ||
+ | |||
+ | Puteti folosi imaginea de mai jos ca exemplu: {{ :pjv:laboratoare:plunkahgreen.png?direct&200 |}} | ||
+ | |||
+ | Fluxul de lucru: | ||
+ | |||
+ | Se construieste ierarhia de oase în editor (Sprite Editor > Bone Editor). | ||
+ | {{ :pjv:laboratoare:boneeditor.png?direct&300 |}} | ||
+ | |||
+ | Se genereaza geometria și se atribuie greutăți ale pielii în editor (Sprite Editor > Geometry And Weight Editor). | ||
+ | {{ :pjv:laboratoare:geowaiteditor.png?direct&300 |}} | ||
+ | |||
+ | Se adauga componenta ''Sprite Skin'' pentru a genera oasele. | ||
+ | {{ :pjv:laboratoare:bonehierarchy.png?direct&300 |}} | ||
+ | |||
+ | Mai multe detalii aici: | ||
+ | * [[https://github.com/Unity-Technologies/2d-animation-samples/blob/master/Documentation/2DAnimation.md]] | ||
+ | * [[https://blogs.unity3d.com/2018/11/09/getting-started-with-unitys-2d-animation-package/]] | ||
+ | * [[https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.2d.animation@1.0/manual/index.html]] | ||
+ | |||
+ | Urmeaza crearea de animatii pentru obiect folosind oasele. | ||
+ | |||
=== Hierahical animation === | === Hierahical animation === | ||
- | Folosirea animatiilor pe baza de oase necesita mai multa munca. | + | Folosirea animatiilor ierarhice necesita mai multa munca. |
{{ :pjv:laboratoare:02.png?direct&300 |}} | {{ :pjv:laboratoare:02.png?direct&300 |}} | ||
Line 85: | Line 111: | ||
Pentru a crea o noua animatie folositi butonul de Create new Clip (spre exemplu pentru Jump): {{ :pjv:laboratoare:16_1_.png?direct&300 |}} | Pentru a crea o noua animatie folositi butonul de Create new Clip (spre exemplu pentru Jump): {{ :pjv:laboratoare:16_1_.png?direct&300 |}} | ||
- | === Bone-based 2D === | ||
- | Incepand cu versiunea din 2018 (2018.2.0f2), Unity are suport si pentru animatii Bone-based pentru 2D, functionalitate accesibila prin instalarea pachetului de 2D Animation. | + | ==== Crearea de animatii pentru obiecte 3D ==== |
- | Puteti folosi imaginea de mai jos ca exemplu: {{ :pjv:laboratoare:plunkahgreen.png?direct&200 |}} | + | Crearea animatiilor se poate face folosind utilitarul de animatie (Window > Animation), similar ca in spatiul 2D. |
- | + | ||
- | Fluxul de lucru: | + | |
- | + | ||
- | Se construieste ierarhia de oase în editor (Sprite Editor > Bone Editor). | + | |
- | {{ :pjv:laboratoare:boneeditor.png?direct&300 |}} | + | |
- | Se genereaza geometria și se atribuie greutăți ale pielii în editor (Sprite Editor > Geometry And Weight Editor). | + | Daca este vorba de personaje, de regula animatiile se importa impreuna cu modelul 3D, folosind un sistem de scheletizare. |
- | {{ :pjv:laboratoare:geowaiteditor.png?direct&300 |}} | + | |
- | + | ||
- | Se adauga componenta ''Sprite Skin'' pentru a genera oasele. | + | |
- | {{ :pjv:laboratoare:bonehierarchy.png?direct&300 |}} | + | |
- | + | ||
- | Mai multe detalii aici: | + | |
- | * [[https://github.com/Unity-Technologies/2d-animation-samples/blob/master/Documentation/2DAnimation.md]] | + | |
- | * [[https://blogs.unity3d.com/2018/11/09/getting-started-with-unitys-2d-animation-package/]] | + | |
- | * [[https://docs.unity3d.com/Packages/com.unity.2d.animation@1.0/manual/index.html]] | + | |
- | + | ||
- | Urmeaza crearea de animatii pentru obiect folosind oasele. | + | |
- | === Animator Controller === | + | ==== Animator Controller ==== |
Urmatorul pas este sa configuram aceste animatii astfel incat sa le putem folosi, si sa putem tranzitiona intre ele. Pentru acest lucru, vom folosi un ''Animator Controller''. Acest controller functioneaza ca un automat de stari, fiecare stare putand fi o animatie. | Urmatorul pas este sa configuram aceste animatii astfel incat sa le putem folosi, si sa putem tranzitiona intre ele. Pentru acest lucru, vom folosi un ''Animator Controller''. Acest controller functioneaza ca un automat de stari, fiecare stare putand fi o animatie. |