This is an old revision of the document!


Programarea obiectelor

Cerinte

Interactiunea cu obiectele

Interactiunea cu obiectele in spatiul 3D poate fi extrem de complexa, intrucat exista foarte multe forme de interactiuni: inamici, obiecte de pickup, deschidere de usi, activare de manivele etc. Fiecare dintre aceste interactiuni are specificul ei, dar abstractizand, putem deduce ca fiecare interactiune se intampla intr-o anumita raza si cu un anumit punct de interactiune. Pentru a defini usor aceste lucruri, putem crea o clasa generica denumita InteractionObject cu o metoda abstracta (virtuala) ce defineste interactiunea in detaliu.

public class InteractionObject : MonoBehaviour {

  public float radius = 1f;
  public Transform interactionPoint;
  Transform interactionObject;
  bool done = false;

  //metoda abstracta, speficica fiecarui tip de interactiuni
  public virtual void Interaction ()
  {
		
  }

  void Update ()
  {
      float distance = Vector3.Distance(interactionObject.position, interactionPoint.position);

      if (distance <= radius && !done) // avem interactiune cu obiectul, pot sa afisez informatii: de ex "Press E to use"
      {
        done = true;
        Interaction();
      }
    }
  }

}

Astfel, toate obiectele ce vor avea interactiuni, vor mosteni aceasta clasa. Spre exemplu pentru un obiect de pickup putem avea urmatoarea secventa:

public class PickupObject : InteractionObject {

  public override void Interaction()
  {
    base.Interaction(); // se apeleaza metoda parinte, in caz ca avem ceva generic
    
    //mecanica
    ...
    
    //distrugem obiectul
    Destroy(gameObject);
    
  }
}

Pentru a controla mai bine zona de actiune (radius) si punctul de interes pentru un obiect de interactiune (InteractionObject), se poate defini o functie de editor, atunci cand obiectul este selectat. In exemplul de mai jos, la selectarea obiectului se va afisa o sfera wireframe de culoare alba.

void OnDrawGizmosSelected ()
{
  Gizmos.color = Color.white;
  Gizmos.DrawWireSphere(interactionPoint.position, radius);
}	

pjv/laboratoare/2022/05.1667986817.txt.gz ยท Last modified: 2022/11/09 11:40 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0