This shows you the differences between two versions of the page.
|
pjv:laboratoare:2022:02 [2022/10/19 12:43] alexandru.gradinaru |
pjv:laboratoare:2022:02 [2022/11/09 11:41] (current) alexandru.gradinaru |
||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| - | ===== Animatii si interactiuni ===== | + | ===== Programarea animatiilor ===== |
| ==== Cerinte ===== | ==== Cerinte ===== | ||
| Line 14: | Line 14: | ||
| - un teren simplu si ceva vegetatie | - un teren simplu si ceva vegetatie | ||
| - Playerul: | - Playerul: | ||
| - | - este reprezentat de o camera statica in scena | + | - este reprezentat de o camera statica in scena (e suficient sa aveti doar camera, nu exista miscare din partea jucatorului) |
| - are posiblitatea de a trage inspre inamici in 2 moduri: | - are posiblitatea de a trage inspre inamici in 2 moduri: | ||
| - left click: lanseaza un proiectil fizic care mere inspre directia une a fost apasat click (cu anumite reguli: fie are o durata de viata, fie pana a nimerit ceva, fie adaugati o forta combinata cu reguli de distrugere etc.) | - left click: lanseaza un proiectil fizic care mere inspre directia une a fost apasat click (cu anumite reguli: fie are o durata de viata, fie pana a nimerit ceva, fie adaugati o forta combinata cu reguli de distrugere etc.) | ||
| Line 271: | Line 271: | ||
| <code c#> | <code c#> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| + | |||
| RaycastHit hit; | RaycastHit hit; | ||
| Line 287: | Line 291: | ||
| } | } | ||
| } | } | ||
| + | |||
| </code> | </code> | ||
| + | In mod specific, pentru a prelua punctul in care s-a facut click cu mouse-ul, exista metode Unity dedicate | ||
| + | <code c#> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | if(Input.GetMouseButtonDown(0)) //la apasarea click stanga | ||
| + | { | ||
| + | Ray mouseClickRay = camera.ScreenPointToRay(Input.mousePosition); //creaza o raza printr-un punct de pe ecran | ||
| + | RaycastHit hit; | ||
| + | | ||
| + | if(Physics.Raycast(mouseClickRay, out hit)) | ||
| + | { | ||
| + | // | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | } | ||
| + | </code> | ||
| Asa cum se observa si in exemplul de mai sus, Racycast-urile se pot folosi in multe moduri. Cateva exemple: | Asa cum se observa si in exemplul de mai sus, Racycast-urile se pot folosi in multe moduri. Cateva exemple: | ||
| * aplicarea unei coliziuni | * aplicarea unei coliziuni | ||