This shows you the differences between two versions of the page.
pjv:laboratoare:04 [2018/10/31 15:49] alexandru.gradinaru |
pjv:laboratoare:04 [2019/10/23 16:13] (current) alexandru.gradinaru |
||
---|---|---|---|
Line 21: | Line 21: | ||
{{ :pjv:laboratoare:create-tiles-from-spritesheet.gif?direct&300 |}} | {{ :pjv:laboratoare:create-tiles-from-spritesheet.gif?direct&300 |}} | ||
+ | |||
+ | Se pot folosi si brush-uri standard sau personalizate, prefab-uri etc. | ||
+ | |||
+ | {{ :pjv:laboratoare:2018-10-31_1_.png?direct&300 |}} | ||
==== Tile maps ==== | ==== Tile maps ==== | ||
Line 88: | Line 92: | ||
using UnityEngine.Tilemaps; | using UnityEngine.Tilemaps; | ||
+ | |||
+ | [Tooltip("The Tilemap to draw onto")] | ||
+ | public Tilemap tilemap; | ||
+ | [Tooltip("The Tile to draw (use a RuleTile for best results)")] | ||
+ | public TileBase tile; | ||
//SetTile(position, tile) | //SetTile(position, tile) | ||
Line 96: | Line 105: | ||
Mai multe detalii si exemple de implementare gasiti aici: [[https://blogs.unity3d.com/2018/05/29/procedural-patterns-you-can-use-with-tilemaps-part-i/|Part I]] [[https://blogs.unity3d.com/2018/06/07/procedural-patterns-to-use-with-tilemaps-part-ii/|Part II]] | Mai multe detalii si exemple de implementare gasiti aici: [[https://blogs.unity3d.com/2018/05/29/procedural-patterns-you-can-use-with-tilemaps-part-i/|Part I]] [[https://blogs.unity3d.com/2018/06/07/procedural-patterns-to-use-with-tilemaps-part-ii/|Part II]] | ||
+ | De asemenea, in proiectul de starter, mai este definit un tip de tile, denumit PrefabTile, prin care practic se pot adauga prefab-uri ca tile-uri efectiv (se inlocuieste gameObjectul tile-ului cu cel al prefab-ului). Puteti verifica in Add-Ons > PrefabTile. Astfel, se pot folosi prefab-uri pentru generare automata de tile-uri. | ||
=== Cerinte === | === Cerinte === | ||
- | - Descarcati scena de start de aici: | + | - Descarcati scena de start de aici: [[https://www.dropbox.com/s/8lo09g081ni0j2c/2DTilemapsStarter.zip?dl=0 | Download ZIP]] |
- Creati o paleta de sprite-uri | - Creati o paleta de sprite-uri | ||
- Adaugati un tilemap | - Adaugati un tilemap | ||
- | - Desenati tilemap-ul folosind paleta definita | + | - Desenati tilemap-ul folosind paleta definita, adaugand coliziune pe alocuri |
+ | - Desenati tilemap-ul cu diverse tipuri de brush, inclusiv cu cel definit custom (GemBrush) | ||
- Adaugati un nou tilemap | - Adaugati un nou tilemap | ||
- Definiti un RuleTile si reguli pentru JungleTile (aveti deja exemplu cu GrassPlatform) | - Definiti un RuleTile si reguli pentru JungleTile (aveti deja exemplu cu GrassPlatform) | ||
- Creati un script pentru a genera random o suprafata de teren/obstacole cu coliziune folosind RuleTile | - Creati un script pentru a genera random o suprafata de teren/obstacole cu coliziune folosind RuleTile | ||
- Creati un script pentru a genera random elemente de mediu fara coliziune (le gasiti in EnvironmentProps; puteti folosi un output de Random sau direct un RandomTile) | - Creati un script pentru a genera random elemente de mediu fara coliziune (le gasiti in EnvironmentProps; puteti folosi un output de Random sau direct un RandomTile) | ||
- | <hidden> - Creati un script pentru a genera random elemente de pickup (aveti un prefab ''CollectableGem'' la dispozitie)</hidden> | + | - Creati un script pentru a genera random elemente de pickup (aveti un prefab ''CollectableGem'' la dispozitie pe care il puteti folosi intr-un PrefabTile) |
+ | |||
+ | ==== Resurse ==== | ||
+ | |||
+ | [[https://felgo.com/game-resources/make-pixel-art-online|Aplicatii de desenat sprite-uri]] | ||
+ |